Witajcie starszaki!
Jak dziś wasze samopoczucie? Mamy nadzieję, że wyśmienicie! Spójrzcie proszę za okno – jaką widzicie pogodę? Nie wiem, jak u Was, ale u nas świeci piękne słońce…aż chce się działać!
Zatem zapraszamy do wspólnej zabawy!!!
Na początek proponujemy wam mróweczki zabawę przy piosence pt.,,Wiosenne buziaki” autorstwa K. Gowik i A. Żurawskiej
Poniżej umieszczamy tekst piosenki oraz ruchy do wspólnej zabawy przy piosence, a także link do pobrania piosenki.
,,Wiosenne buziaki”
I. Dzieci:
Już rozgościła się wiosna, rozkładają ręce,
słońce i kwiaty przyniosła. pokazują do góry na słońce,
Huśta się lekko na tęczy, kołyszą się,
motyle i ptaki poruszają rękami – skrzydłami,
ślą wiośnie buziaki. posyłają całuski,
Ref. :
Hop, hop, podskakują,
raz, dwa, trzy, klaszczą,
tańczymy z wiosenką obracają się
ja i ty.
Nawet gdy z burzy naśladują dłońmi padający deszcz,
wiosenny deszcz,
to tylko radośniej obracają się same lub w parach,
tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, podskakują,
raz, dwa, trzy, klaszczą,
bzyczą już pszczoły naśladują bzyczenie pszczół,
i kwitną bzy, naśladują wąchanie kwiatów,
a całe miasto posyłają wiośnie całusy,
całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
II.
Słońce rozdaje promyki, naśladują dawanie promyków,
gonią się w lesie strumyki. biegają w miejscu,
Mrówki zaczęły porządki, poruszają się na czworakach,
a grube ślimaki posyłają całuski,
ślą wiośnie buziaki.
Ref.: jw.
III.
Kwiaty swe płatki obracają się wokół własnej osi,
umyły
i świeże stroje kołyszą się,
włożyły.
Budzą się przeciągają się ,
wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki posyłają całuski,
ślą wiośnie buziaki.
Ref. : jw.
Piosenkę można pobrać ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU
Drodzy rodzice prosimy, abyście zadali dzieciom następujące pytania:
- Ile zwrotek ma piosenka? Czy ma refren?
- Kto śle buziaki wiośnie?
- O jakich oznakach wiosny jest mowa w piosence?
Prosimy także, aby nauczyć dzieci refrenu i I zwrotki piosenki.
Po tańcach i śpiewie nadszedł czas na pracę plastyczną.
Dziś wykonamy dowolnego kwiatka. Potrzebne będą wam bibuła, krepina (jeśli nie macie w domu, nie martwcie się – możecie użyć też zwykłej kartki), nożyczki, klej, ołówek. Poniżej przedstawiamy dwa filmiki, na których możecie zobaczyć, w jaki sposób wykonać kwiatka.
Jak wykonać krokusa:
https://www.youtube.com/watch?v=61PPF2Q4B-0
Jak wykonać zwykłego kwiatka z papieru https://www.youtube.com/watch?v=U45ElGk5Dlw
Możecie również wykonać kwiatka w inny, dowolny sposób, według własnego pomysłu 🙂
Na koniec proponujemy zabawę matematyczną z wykorzystaniem rymowanki :
Chowające się paluszki:
Figla spłatać nam chciały
paluszki, które się pochowały.
Zgadnij, ile się ukryło?
Dziesięć na początku było.
Rodzicu pokaż dziecku dowolną liczbę palców. Poproś, by policzyło, ile palców się ukryło. Potem zamieńcie się rolami.
Poniżej dodajemy dla chętnych kartę pracy.
To już koniec naszej dzisiejszej zabawy!
Życzymy miłego dzionka
i na jutro zapraszamy !!!
Pani Ewelina i Basia
Ps. Bawcie się dobrze i dbajcie o siebie!
Żródło inspiracji:
www.youtube.com, www.gov.pl, www.mac.pl
Jaworska M., Jędrzejewska M., Nawrocka-Skolimowska K.,, Dziecinnie prosta matematyka” , Warszawa 2019