Dzień dobry kochani ! Witamy was po świętach mamy nadzieje , że zajączek u was był i byliście grzeczni . I brzuszki są pełne świątecznych smakołyków . To w takim razie zaczynamy kolejny tydzień pracy na odległość . Mamy nadzieję ,że wszyscy jesteście zdrowi 😉
Zadanie 1
Na początek zagadki które wprowadza was do tematyki tego tygodnia . Posłuchajcie proszę filmiku który jest poniżej i posłuchajcie zagadek słuchowych
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Dobrze czyli już wiecie ,że w tym tygodniu zajmiemy się zwierzątkami które mieszkają na wsi . Podzielcie proszę na sylaby wyrazy :
Kogut (Ko-gut) ile mamy sylab?
Krowa
Koń
świnka
a teraz proszę podziel na głoski słowo :
Kura (k-u-r-a)
pies
kot
indyk
Zadanie 2
A teraz zapoznamy się z literką F . Czy przychodzą wam do głowy jakieś słowa które zaczynają się na tą literkę? Rozejrzyjcie się dookoła siebie może coś na tą literkę macie w pokoju jeśli nie poszukajcie . Powiedzcie głośno te słowa i zapoznajcie się z pisownią naszej nowej literki
Tak to prawda nie jest to łatwa literka ale jesteśmy pewne ,że dacie radę przejedzcie paluszkiem po ekranie na wzór literki a następnie spróbujcie napisać ja na karcie pracy
Zadanie 3
A teraz opowiemy wam opowiadanie w którym będą różne zadania dla was wcielicie sie w rolę zwierzątek na gospodarstwie gotowi ? no to zaczynamy opowieść :
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju , naśladowanie głosów ptactwa domowego:
• kury – ko, ko, ko
• indyki – gul, gul, gul
• kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczanie się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – unosimy grzbiety robimy mostek
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk
Zadanie 4
Dla chętnych mamy zwierzęce memo , znacie zasady gry w memo prawda? Nauczcie rodziców jeśli nie znają tej gry . Wytnijcie karty samodzielnie , drogi rodzicu zwróć uwagę czy dziecko odpowiednio trzyma narzędzia 😉
Instrukcja : Wydrukowane podwójnie i wycięte wzdłuż linii karty, układamy obrazkami do dołu. Uczestnicy zabawy ciągną karty parami, jeśli na obu wyciągniętych kartach znajduje się ten sam obrazek, odkładają parę na bok, jeśli obrazki się różnią, karty wracają na swoje miejsce. Gra kończy się, kiedy wszystkie karty zostaną sparowane. Wygrywa osoba, która odnajdzie więcej par.
Zadanie 5
Jeśli macie siłę kilka kart pracy do rozwiązania dla was tutaj mamy, poproście rodziców aby przeczytali wam polecenia lub spróbujcie wspólnie.
Kochani na dziś już koniec zadań , zrobiliście dziś ich bardzo dużo wielkie BRAWA dla was i waszych rodziców ! Teraz czas na zasłużony odpoczynek
Do zobaczenia jutro
Pozdrawiamy was Pani Basia i Pani Ewelinka
Źródło:
www.printoteka.pl
www.dzieckiembądz.pl
www.Okiemmamy.pl