Zdalne nauczanie czwartek 09.04.2020r.

Witamy was kochani w czwartkowy poranek. Dzisiaj proponujemy wam opowiadanie, zabawę plastyczną, masażyk, zabawy muzyczne inaczej i rysunek po śladzie . Miłej zabawy.

Prosimy Rodzicu przeczytaj swojemu dziecku opowiadanie A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
 A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
 Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
 Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W Wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

robią miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc?

Wierzby pytają.

Zadaj pytania do opowiadania:

Kogo obudziło wiosenne Słonko?

Dlaczego Słońce ich obudziło?

Jakie święta zbliżają się?

Zabawa plastyczna „Zajączek z papierowej dłoni”

kolorowa kartka, ołówek, nożyczki

  1. Dziecko odrysowuje na kartce swoją dłoń
  2. Wycina nożyczkami
  3. Zgina kciuk w papierowej dłoni
  4. Zgina mały palec w papierowej dłoni
  5. Odgina do tyłu środkowy palec w papierowej dłoni
  6. Rysuje nosek, oczka, buźkę, ząbki
  7. Zajączkowi można dokleić  np. kokardkę,

https://i.pinimg.com/originals/33/3f/9f/333f9fa8c0d758286417ac2b504559cf.jpg

Masażyk „Pisanka”

Rodzicu prosimy usiądź na dywanie z dzieckiem. Dziecko jest pisanką i na jego plecach paluszkami narysuj: paski, kropki, kratkę, zygzaki itp. A za chwilę zmiana. Dziecko wykonuje masażyk rodzicowi.

Dzisiaj proponujemy wam zabawy muzyczne inaczej

1.Zabawa ,,Taniec posągów”

 Jest uwielbiana przez dzieci w każdym wieku, polega na tym, że gdy gra muzyka dzieci tańczą; gdy muzyka przestaje grać – dzieci zastygają w różnych pozycjach bez ruchu. 

2. Zabawa ,,Echo”

Nic prostszego i bardziej „odżywczego” zarazem. Podajemy dziecku rytm, a ono stara się go powtórzyć własnym ciałem we wskazany przez nas sposób np.: Tłumaczymy dziecku, żeby wysłuchało rytmu i spróbowało powtórzyć go krokami, następnie wyklaskujemy lub wystukujemy trzy uderzenia (długie i dwa krótkie) i zachęcamy dziecko do wykonania jednego długiego i dwóch malutkich kroczków. Zabawę możemy modyfikować zmieniając sposób podania rytmu (wystukiwaniem sztućcami w kuchni, rytmicznym odbijaniem piłki, tupaniem, pstrykaniem itd.) oraz sposoby jakimi dziecko ma je powtórzyć (skokami, klaskaniem, uderzaniem o podłogę, klepaniem brzuszka, graniem na instrumencie perkusyjnym, wybijaniem rytmu na stole itd.)

3. Zabawa ,,Taniec z balonem”

Puszczamy dowolną muzykę i tańczymy z balonem poprzez podbijanie go różnymi częściami ciała, zadaniem rodzica jest wymyślać najróżniejsze sposoby (łokieć, głowa, kolano, nos, palec, brzuch itd.). To bardzo ważne by rodzic również brał udział w tańcu z balonem! Od czasu do czasu dyskretnie wyłączamy muzykę zatrzymując się wtedy i stojąc przez chwilę nieruchomo. Po chwili znów włączamy muzykę i wracamy do tańca.

4. Zabawa ,,Drzewo”

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym jak rośnie drzewo. Zamieńcie się w nasionko – w tym czasie puść muzykę bardzo cicho. W miarę jak będziesz zwiększać głośność muzyki zachęć dziecko do powolnego podnoszenia się i wyciągania rąk niczym rosnące gałęzie drzewa. Proces ten powtórz kilka razy zmieniając tempo zwiększania głośności.

Grafomotoryka rysuj po śladzie

Miłej zabawy pozdrawiamy Ewelina N. i Ewelina S.

Karta pracy z ,,Nowe przygody Ady i Olka” – 4 latek