Zdalne nauczanie środa 14.04.2020r.

Dzień dobry Rodzice i kochane „Myszki” dzisiaj mamy środę więc czas na zabawy matematyczne, kilka ćwiczeń gimnastycznych i zadań do wykonania. No to zaczynamy.

Zabawa matematyczna – rozwijanie umiejętności określenia położenia w przestrzeni względem przedmiotów nad, pod, obok, w  „Gdzie siedzi ptaszek?” dziecko stosuje określenia nad, pod, obok, w. do której potrzebujemy pluszowej zabawki- najlepiej ptaszka. (oczywiście może być inna zabawka)

Dziecko siedzi przed rodzicem, który w ręku ma zabawkę .Rodzic  wita się z nim delikatnie, głaszcząc go po grzbiecie i proponuje swojemu dziecku również przywitać się z ptaszkiem . Dziecko znajduje w  pokoju  miejsce dla zabawki i ją tam zostawia.  A teraz zadanie dla mamy lub taty – wstaje, mówi, gdzie jest ptak (np.: na półce, pod krzesłem, obok… za… nad…), i znajduje dla niego nowe miejsce. Zabawę powtarzamy  ale teraz dziecko opowiada gdzie rodzic zostawił zabawkę. Rodzicu pamiętaj aby dziecko użyło określeń na, pod, za, obok, na . Na zakończenie zabawy możemy podejść do okna i obserwować  ptaki, może uda się jakiegoś zauważyć. 

Zabawa paluszkowa na utrwalenie cyfr do 5.

Potrzebne będą znaki cyfr od 1 do 5. Można je napisać na kartce.  Rodzic pokazuje cyfrę, dziecko liczy i pokazuje na palcach.

            Jeden paluszek wskazuje brzuszek.

            Zaś dwa paluszki sypią okruszki.

            Trzy zwinne palce tańczą na pralce.

            Cztery paluszki łaskoczą nóżki.

            A pięć paluszków to cała dłoń,

            Lubi podpierać i drapać skroń.

Dla lepszego utrwalenia cyfr pokoloruj obrazki.

Zabawa ,,Bileciki”
Mam dwa bileciki, (pokazujemy dwa palce)
idę, więc do kina. (maszerujemy)
Lecz w drodze do kina (maszerujemy)
cosik mnie wygina. (wyginamy się)
To jest nowy taniec (ruszamy się na boki)
małego pingwina. (obracamy się starając się mieć złączone nogi; ręce przylegają do boków;
dłonie odchylamy na boki rozpościerając palce)

Ćwiczenia gimnastyczne przeciw płaskostopiu

  • Dziecko chodzi wolno do przodu drobnymi kroczkami na piętach, z mocno podkurczonymi palcami stóp.
  • Dziecko leży na plecach, stopy na ścianie. Posuwa stopami ruchem pełzającym jak „gąsienica” po ścianie w górę i w dół.
  • Dziecko w siadzie podpartym jedną nogę zgina w kolanie, drugą ma wyprostowaną. Masuje lub drapie palcami stóp nogi zgiętej nogę wyprostowaną.

Ćwiczenie gimnastyczne przy piosence „Taniec zygzak”- Wygibasy z naszej klasy

Jak w piosence śpiewają: „Nie ważne czy dziewczyną jesteś czy chłopakiem…”  Przygotuj ręce, biodra, nogi do zygzaka.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Zabawa rozwijająca sprawność manualną „ Ptaszki z masy solnej”

Drogi rodzicu prosimy uszykuj miskę, mąkę, sól i wodę. Nasze „Myszki” bardzo chętnie lepiły z masy solnej. Bardzo starały się aby nie było za dużo sprzątania. A uśmiech na buzi był od ucha do ucha.

Dziecko przy pomocy Twoim Rodzicu odmierza:

1 szklankę mąki

1szklankę soli

ok. pół szklanki wody

Wszystkie składniki miesza. Konsystencja ciasta musi być elastyczna. Dziecko lepi z masy solnej ptaszki. Odstawia do wyschnięcia. Wyschnięte ptaszki można pomalować farbami.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Poszukiwanie ptaków”

Zadaniem dziecka będzie wyszukiwanie w bajkach, albumie przyrodniczym, czasopiśmie itp. ptaków.

Źródło: Wychowanie fizyczne w przedszkolu K. Wlaźnik

ecodziecko.com

www.kolorowe – obrazki.pl
Pozdrawiamy Ewelina N. i Ewelina S.