Ramowy rozkład dnia |
6:00 – 8:00 |
- Schodzenie się dzieci,
- zabawy wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych,
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna
o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym
i wychowawczym,
- praca z dzieckiem zdolnym,
- gry dydaktyczne,
- prace porządkowe,
- zabawy i ćwiczenia logopedyczne,
- zabawy ruchowe,
- zabawy ze śpiewem,
- zabawy integracyjne.
|
8:00 – 8:30 |
- Zabawy ruchowe integrujące całą grupę,
- ćwiczenia poranne,
- czynności sanitarno-higieniczne,
- praca dyżurnych,
- przygotowanie do śniadania.
|
8:30 – 9:00 |
Śniadanie
- doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku.
|
9:00-10:45 |
Działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową:
- zajęcia i zabawy edukacyjne,
- spacery,
- wycieczki,
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym,
- zabawy organizowane i swobodne,
- gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
- obserwacje przyrodnicze.
Czynności samoobsługowe w szatni. |
10:45-11:00 |
- Czynności sanitarno-higieniczne,
- praca dyżurnych,
- przygotowanie do I dania.
|
11:00 – 11:30 |
Obiad – I danie + deser
- doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku,
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
11:30 – 13:15 |
Grupy młodsze:
- poobiedni odpoczynek- leżakowanie.
Grupy starsze:
- słuchanie bajek,
- relaks poobiedni,
- gry i zabawy w małych zespołach,
- działalność plastyczno-konstrukcyjna,
- zabawy muzyczno-rytmiczne,
- zabawy w teatr,
- zabawy z inicjatywy dzieci,
- praca indywidualna,
- praca z dzieckiem zdolnym.
|
13:15 – 13:30 |
- Czynności sanitarno-higieniczne,
- praca dyżurnych,
- przygotowanie do II dania.
|
13:30 – 14:15 |
Obiad – II danie
- doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku,
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
14:15 – 16:00 |
- Zabawy ruchowe, kreatywne,
- zabawy tematyczne, twórcze,
- praca indywidualna,
- zabawy integracyjne,
- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci,
- prace gospodarczo-porządkowe,
- własna aktywność dzieci,
- rozmowy indywidualne z rodzicami.
|