Witamy was kochane dzieci. W tym tygodniu porozmawiamy sobie o dzieciach z różnych stron świata. Na początek poznamy Afrykę. Zwróćcie uwagę że każde dziecko jest inne, ma inny kolor skóry, inny kształt oczu, inne fryzury i ubrania. Zapewniamy was jednak że pomimo tego że różnią się wyglądem, wszystkie kochają się bawić z kolegami i koleżankami tak jak wy.
Słuchajcie wiersza J. Tuwima „Murzynek Bambo„.
Murzynek Bambo w Afryce mieszka, czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki, ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca, psoci figluje to jego praca.
Aż mama krzyczy Bambo łobuzie, a Bambo czarną nadyma buzię
Mama powiada napij się mleka a on na drzewo mamie ucieka,
Mama powiada choć do kąpieli, a on się boi, że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka, bo dobry chłopak z tego murzynka.
Szkoda, że Bambo czarny wesoły, nie chodzi razem z nami do szkoły.
Rozmowa na temat wiersza:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Gdzie mieszka?
– Jaki ma kolor skóry?
Określanie cech charakterystycznych wyglądu – Afrykanina ( mieszkańca Afryki):
-kolor skóry, włosy, ubiór.
Określanie miejsca zamieszkania Afrykanów
Afryka to kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.
Mieszkańcy Afryki ,mieszkają w lepiankach czyli budowlach mieszkalnych, albo gospodarczych wykonanych z niewypalanej gliny, mułu
Spotkanie z egzotycznymi zwierzętami: lew, słoń
podzielcie nazwy zwierząt na sylaby, przeliczcie ile jest sylab.
Jakie jeszcze zwierzęta mogą zamieszkiwać Afrykę?
Masażyk afrykański
Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladow. chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa po głowie się drapie (drapanie)
A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)
Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).
„Afrykańska spódniczka”.
Wycinamy pasek z brystolu o długości równej obwodowi pasa dziecka. Następnie tniemy bibułę na paski o szerokości np. 3 cm.
przyklejamy kolorowe paski bibuły do brystolu i spódniczka gotowa 🙂
Na koniec możemy zatańczyć w naszych spodniczkach Afrykański taniec 🙂