Witamy serdecznie!
Dziś środa – dzień wita nas pięknym słońcem. A skoro już tutaj zaglądacie, to mamy nadzieję, że jesteście gotowi na kolejne zadania i zabawy.
Jednak zanim zaczniemy – musimy się przygotować. Z kolorowego papieru wycinamy dwa wazony na kwiaty i dwa identyczne zestawy kwiatów po 5 sztuk. Kwiaty w zestawie powinny być każdy inny – mogą różnić się kolorem oraz kształtem. Jeśli dziecko będzie potrzebowało pomocy, to Ty – Rodzicu, narysuj mu takie kwiaty, a ono niech je wytnie.
Kiedy liczmany będą gotowe, możemy przejść do prawdziwej zabawy.
Pierwszym zadaniem dziecka będzie stworzenie dwóch jednakowych bukietów w wazonach
(patrz zdjęcie powyżej). Następnie spróbujcie przeliczyć ilość kwiatów w obu bukietach – najpierw
w jednym, potem w drugim.
Rodzicu, zapytaj dziecko W którym bukiecie jest więcej kwiatów? Dziecko powinno dojść do wniosku, że w obu wazonach jest po równo kwiatów.
A teraz przećwiczymy spostrzegawczość w zabawie „Którego kwiatka brakuje?”. Dziecko zasłania lub zamyka oczy, a rodzic zabiera i chowa za plecami wybrany kwiatek z jednego wazonu. Zadaniem dziecka jest wskazać, jaki kwiatek zniknął i z którego wazonu.
Zamieńcie się z dzieckiem rolami i powtórzcie zabawę kilkukrotnie chowając np. dwa kwiatki
z jednego wazonu, albo po jednym z każdego wazonu.
Podczas tej zabawy – Rodzicu poproś dziecko, żeby wskazało: W którym bukiecie jest więcej kwiatów? sprawdzajcie też Ile kwiatów należy dołożyć/zabrać, aby w każdym bukiecie było tyle samo kwiatów. To ćwiczenie doskonale wprowadza dzieci w świat dodawania i odejmowania. Tu możecie Szanowni Państwo zastąpić czasowniki dołożyć/zabrać nazwami działań matematycznych dodać/odjąć. Pamiętajmy, by dzieci odpowiadały na pytania rodziców całymi zdaniami.
A teraz nasze Ślimaczki zamienią się w budzące się do życia kwiatki. Zaproście do tej zabawy swoje rodziny. Obejrzyjcie improwizację ruchową dzieci z załączonego filmu i spróbujcie stworzyć swoją własną ilustrację ruchową do utworu E. Griega „Poranek”.
Muzyka klasyczna rozbudza w dzieciach wrażliwość emocjonalną oraz rozwija ekspresję twórczą. Warto ją czasami włączyć naszym dzieciom.
Zanim się pożegnamy, proponujemy jeszcze jedną zabawę. Podzielmy kartkę papieru na 6 części. Na karteczkach narysujcie kropki od 1-5. Jeden kartonik pozostanie pusty.
Rozłóżcie kartoniki na dywanie tak, by nie było widać, co się na nich znajduje. Na zmianę losujcie kartoniki z kropkami. Waszym zadaniem będzie dobrać do kartonika ilość kwiatków zgodną
z kropkami na nim.
A po obiedzie, dla chętnych mała dawka kodowania
Narysujcie sobie na kartce podobną tabelę i spróbujcie ją wypełnić uwzględniając kształt i kolor kwiata. Powodzenia!
P.S. A kiedy znudzi Wam się zabawa papierowymi kwiatkami z poprzednich zabaw, możecie przygotować z nich laurkę np. dla rodziców, dziadków, bądź innej bliskiej osoby
I jeszcze mały bonus – ćwiczenie interaktywne.
Memory z kwiatami https://learningapps.org/display?v=pdcui8nc320
Pozdrawiamy i ściskamy, p. Agnieszka i p. Ewelina