Zdalne nauczanie – 8.04.2020r. środa

Dzień dobry kochane dzieci z grupy Sówki.

Dziś w dalszym ciągu będziemy mówić o Wielkanocy.

Na początek obejrzyjcie film…

Na rozgrzewkę proponujemy zabawę „Chodzenie pod dyktando”.
Zabawa polega na tym, że rodzic chowa w domu czekoladowe jajeczko (może być dowolna rzecz, nawet mała zabawka), a dziecko musi ją znaleźć idąc w kierunku o którym mówi mama/tata. Dzieci mogą iść tylko według wskazówek rodzica. Rodzice używają określeń typu idź do przodu, cofnij się obróć się w lewo itp.
Wersja druga; rodzice budują tor przeszkód, które dziecko musi pokonać na końcu toru umieszczają jajeczko. Dziecko po pokonaniu toru i odnalezieniu zabawki, próbuje słownie określić przebytą drogę.

A teraz eksperyment – czyli to co Sówki lubią najbardziej.
Jak sprawdzić czy jajko jest świeże?
Potrzebne będą:

  • dwa jajka (świeże i stare)
  • dwie szklanki z wodą

Do obu szklanek nalewamy wody do połowy. Pytamy: Czy wiesz po czym poznać, że jajko jest świeże? Dziecko wkłada do każdej szklanki po jednym jajku i obserwuje, co się z nimi dzieje. Pytamy: Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.

Kolejna zabawa to swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego pt. „Taniec kurcząt w skorupkach”. Dziecko, w wybrany przez siebie sposób, próbuje ilustrować muzykę. Do dzieła!

A teraz karty pracy 🙂

  • na pierwszej napisz po śladzie słowo jajko, narysuj je po śladzie i połącz literki z których powstanie słowo „jajko”
  • na drugim napisz po śladzie słowo pisanka i pokoloruj ją
  • trzecia karta to jajeczny labirynt

Na koniec proponujemy wykonie pracy plastycznej rosnącymi farbami.
Do zrobienia farb potrzebujemy po pół szklanki mąki, soli i wody oraz barwniki spożywcze, kredę lub farby. Dokładny przepis znajdziecie tu:

https://mojedziecikreatywnie.pl/20…/…/rosnace-farby-przepis/

Temat pracy jest dowolny. Powodzenia!

Marta i Natalia

Źródła: youtube.com, pinterest.com, podrecznikarnia.pl