Zdalne nauczanie – 9.04.2020r. czwartek

Witamy w czwartek!

Mamy nadzieję, że jesteście wyspani i gotowi do dzisiejszych zadań 🙂

Dziś powiemy sobie o jednym, wielkanocnym zwyczaju..

Trzy… dwa… jeden… Zaczynamy!

Rodziców prosimy o przygotowanie następujących rekwizytów: miska, butelka, szklanka i kubek. Po małej prezentacji, zadajmy dzieciom pytania: Do czego służą te przedmioty? Co można z nimi zrobić? Kiedy możemy je wykorzystać do polewania innych osób wodą? O czym należy pamiętać, polewając się wodą?

Po krótkim wprowadzeniu, zapraszamy do wysłuchania poniższej piosenki, która dostarczy nowych informacji do kontynuowania waszej rozmowy.

Kiedy muzyka ucichnie, zadajcie dzieciom następujące pytania: O jakiej tradycji była mowa w piosence? Czy wiedzą czym jest „Śmigus-dyngus?” W jaki dzień tygodnia wypada? Jak inaczej można o nim powiedzieć? Co ciekawego robi się w tym dniu? Czy brali w nim kiedyś udział?

A teraz przeczytajmy Sówkom poniższy wiersz. Chętni mogą nauczyć się go na pamięć. Powodzenia!

M. Terlikowska „Śmigus – dyngus”

Wie o tym Tomek i Ewa,
Że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
Oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
Dla żartu.
Dla śmiechu.
Troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
I wszystkich was deszczem
Poleje?

Uwaga, uwaga! Sówki, za chwilę sprawdzimy waszą wiedzę i czujność. Przygotujcie proszę dwie kredki – żółtą i czerwoną. Poniżej znajdziecie karty pracy które zawierają elementy dwóch różnych świąt: Wielkanocnych i Bożego Narodzenia. Żółtą pętelką oznaczcie te przedmioty, które kojarzą się wam z Wielkanocą natomiast te, które kojarzą się ze Świętami Bożego Narodzenia, czerwoną. Trzymamy kciuki za prawidłowe wykonanie zadania!

Teraz rozruszamy wasze rączki więc czeka was grafomotoryczne pisklę do wykonania oraz dorysowanie symetrii pisanki. Oprócz tego sprawdzimy jak radzicie sobie z orientacją przestrzenną. W pierwszym zadaniu napiszcie po śladzie słowo „pisklę”, narysujcie je po śladzie i połączcie literki z których to słowo powstanie. W drugim zadaniu należy dorysować lustrzane odbicie przedmiotu. Często wykonywaliśmy takie prace w przedszkolu więc na pewno dacie sobie radę. W zadaniu numer trzy czeka na was kilka, opisanych już czynności. Rodziców prosimy o przeczytanie dziecku treści zadań i koordynowanie ich pracy 🙂

Kolejnym zadaniem będzie praca plastyczna pt. „Kurczak” ale jest jedno, małe utrudnienie… stworzycie ją sami! Poniżej znajdziecie instrukcję jak krok po kroku go narysować. Technika wykonania waszego małego przyjaciela jest dowolna; farby, mazaki, kredki, plastelina… wybieracie to na co akurat macie ochotę. Czekamy na efekty waszych prac!

A na koniec coś co Sówki lubią najbardziej… Zabawa ruchowa „Śmigus–dyngus”. Rodziców prosimy o ponowne odtworzenie piosenki, którą dzieci poznały na początku naszych zajęć. Sówki, pełna uwaga i skupienie! Zadaniem dziecka jest swobodne poruszanie się w rytm muzyki, natomiast Wy, drodzy rodzice pauzujecie utwór w dowolnej chwili i obserwujecie refleks waszych pociech. Kiedy muzyka ucichnie, zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchu polewania wodą, tak jak będą to robić za kilka dni. Zabawę powtarzamy kilka razy. Do dzieła!

Marta i Natalia

Źródła: czaryzdrukary, kwiecien.academy, przedszkolankowo.pl, youtube.com