Dzień dobry Kochani!
Jak minął Wam weekend? Mamy nadzieję, ze odpoczęliście i nabraliście sił na nowy tydzień zdalnej nauki. Dzisiaj również pozostajemy w temacie rodziny. Jesteście gotowi? Świetnie!
Usiądźcie wygodnie na dywanie i posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Co słychać w domu?” N. Łasochy, który przeczytają Wam rodzice. Rodzice, po przeczytaniu możecie zadać dzieciom kilka pytań, by sprawdzić ile udało im się zapamiętać.
„Co słychać w domu?”
(Natalia Łasocha)
W niewielkim domu mieszka rodzinka, (1)
a razem z nią stara, poczciwa psinka. (2)
Jest jeszcze kotek, który wiadomo,
gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo. (3)
W domu jest głośno, to nic dziwnego,
z każdego kąta słychać coś innego. (4)
Mama tak woła codziennie rano:
„Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!”. (5)
A jak w fotelu siądzie wygodnie,
to pstryka palcami, nucąc melodie. (6)
Tata natomiast jest z tego znany,
że młotkiem uderza w rury i w ściany. (7)
W domu harcuje bliźniaków para.
Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.
Tupią i klaszczą, grają na brzuchach, (8)
aż wszystko wkoło dudni i stuka. (9)
A kiedy w nocy cisza zapada, (10)
to szara myszka po serek się skrada. (11)
Przykładowe pytania do wiersza:
- Kto mieszka w domu?
- Jak mają na imię dzieci?
- Co mówi mama codziennie rano?
- Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?
- Kto Waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu? A kto najmniej?
- Kiedy robi się zupełnie cicho?
Domowe odgłosy – zabawa ortofoniczna do wiersza
Rodzice! Przeczytajcie wiersz jeszcze raz, tym razem ilustrujcie jego treść ruchem i odgłosami. Wy dzieciaczki naśladujcie go według propozycji Waszych rodziców:
(1)zróbcie z rąk daszek nad głową; (2) kucnijcie i wydawajcie odgłos szczekania; (3) naśladujcie miauczenie; (4) nadstawcie jedno, a następnie drugie ucho; (5) powtórzcie całą frazę głośno; (6) nućcie razem z Rodzicami znaną melodię; (7) uderzajcie rytmicznie dłonią zaciśniętą w pięść o drugą dłoń, mówiąc: stuk; (8) tupcie, klaszczcie i klepcie dłońmi brzuch; (9) obracajcie się wokół własnej osi, wypowiadając sylabę „du”, „du”, „du”; (10) zatrzymajcie się i przyłóżcie palec do ust; (11) chodźcie po pokoju na palcach, mówiąc bardzo cicho: pi, pi, pi.
Teraz czas na gry interaktywne, które rozwiną Waszą spostrzegawczość, pamięć oraz koncentrację.
Aby zagrać kliknijcie w poniższe linki. Wykonujcie zadania zgodnie z poleceniem.
- Układanie puzzli https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8
- Zapamiętywanie kolejności obrazków https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea
Życzymy miłej zabawy. Wasze Panie 🙂
Źródła:
- Bliżej Przedszkola
- www.janauczycielka.com