Zdalne nauczanie – poniedziałek 25.05.2020 r.

Dzień dobry Kochani!

Jak minął Wam weekend? Mamy nadzieję, ze odpoczęliście i nabraliście sił na nowy tydzień zdalnej nauki. Dzisiaj również pozostajemy w temacie rodziny. Jesteście gotowi? Świetnie!

Usiądźcie wygodnie na dywanie i posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Co słychać w domu?” N. Łasochy, który przeczytają Wam rodzice.  Rodzice, po przeczytaniu możecie zadać dzieciom kilka pytań, by sprawdzić ile udało im się zapamiętać.

„Co słychać w domu?”

(Natalia Łasocha)

W niewielkim domu mieszka rodzinka, (1)

a razem z nią stara, poczciwa psinka. (2)

Jest jeszcze kotek, który wiadomo,

gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo. (3)

W domu jest głośno, to nic dziwnego,

z każdego kąta słychać coś innego. (4)

Mama tak woła codziennie rano:

„Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!”. (5)

A jak w fotelu siądzie wygodnie,

to pstryka palcami, nucąc melodie. (6)

Tata natomiast jest z tego znany,

że młotkiem uderza w rury i w ściany. (7)

W domu harcuje bliźniaków para.

Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.

Tupią i klaszczą, grają na brzuchach, (8)

aż wszystko wkoło dudni i stuka. (9)

A kiedy w nocy cisza zapada, (10)

to szara myszka po serek się skrada. (11)

Przykładowe pytania do wiersza:

  1. Kto mieszka w domu?
  2. Jak mają na imię dzieci?
  3. Co mówi mama codziennie rano?
  4. Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?
  5. Kto Waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu? A kto najmniej?
  6. Kiedy robi się zupełnie cicho?

Domowe odgłosy – zabawa ortofoniczna do wiersza

Rodzice! Przeczytajcie wiersz jeszcze raz, tym razem ilustrujcie jego treść ruchem i odgłosami. Wy dzieciaczki naśladujcie go według propozycji Waszych rodziców:

(1)zróbcie z rąk daszek nad głową; (2) kucnijcie i wydawajcie odgłos szczekania; (3) naśladujcie miauczenie; (4) nadstawcie jedno, a następnie drugie ucho; (5) powtórzcie całą frazę głośno; (6) nućcie razem z Rodzicami znaną melodię; (7) uderzajcie rytmicznie dłonią zaciśniętą w pięść o drugą dłoń, mówiąc: stuk; (8) tupcie, klaszczcie i klepcie dłońmi brzuch; (9) obracajcie się wokół własnej osi, wypowiadając sylabę „du”, „du”, „du”; (10) zatrzymajcie się i przyłóżcie palec do ust; (11) chodźcie po pokoju na palcach, mówiąc bardzo cicho: pi, pi, pi.

Teraz czas na gry interaktywne, które rozwiną Waszą spostrzegawczość, pamięć oraz koncentrację.

Aby zagrać kliknijcie w poniższe linki. Wykonujcie zadania zgodnie z poleceniem.

  1. Układanie puzzli https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8
  2. Zapamiętywanie kolejności obrazków https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea

Życzymy miłej zabawy. Wasze Panie 🙂

Źródła:

  1. Bliżej Przedszkola
  2. www.janauczycielka.com