Scenariusz zabaw dla 4latków na dzień 16.03.

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Wiosna jest już pośród nas. Zachęcam dziś do wiosennych zabaw z językiem angielskim. A może uda się wybrać na spacer w poszukiwaniu jej oznak. Rozglądnijcie się dookoła. Czujecie? Widzicie? Co się zmienia? Na motyle i pszczoły trochę za wcześnie. Ale jak pięknie rozwijają się kwiaty i drzewa. Ponadto zbliżają się Święta Wielkanocne – może zapuka do drzwi jakiś zajączek :}

Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.

RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.

Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci ( pracę plastyczną  lub wykonanie piosenki), jak również własne zaangażowanie w te działania  – proszę o nadsyłanie  zdjęć / nagrań na  e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.

Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.

       Dziecko:

  • poznaje słownictwo związane z wiosną
  • słucha wiosennej piosenki Spring Time! i obrazuje jej treść ruchem
  • https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booaplus
  • I love BOO – A+, CD 2.23/2.24)

Kluczowe słownictwo:

spring (wiosna); butterfly (motyl); grass (trawa); flowers (kwiaty) ; bee (pszczoła); Easter Bunny (króliczek wielkanocny); Easter egg/ Easter eggs (pisanka / pisanki).

Spring Time!

Spring, spring,
Spring time!                            (wskaż kartę “spring”)
I can see a little bee,
flying in the tree!                    (obrazuj gestem lecącą pszczołę)
I can see a butterfly,
sitting on the flower!                (obrazuj gestem motyla poruszającego skrzydłami)
I can see the Easter Bunny,
jumping in the grass!                  (udawaj skaczącego królika)
I can see an Easter egg,
in the Easter basket!                 (udawaj, że niesiesz koszyczek)
Easter, Easter,
Easteris here!                           (podskocz radośnie)

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. utrwalanie i odgrywanie piosenki Spring Time!

2.zabawa ruchowa (Animal Dance) – na podłodze uformuj trzy duże koła, połóż w nich karty ze zwierzętami z piosenki powtarzaj z dziećmi słowa (bee, butterfly, bunny). Następnie naśladuj razem z dzieckiem  poszczególne zwierzęta – bee, bee, fly, fly, fly up high /butterfly, butterfly, sit on the flower/ bunny, bunny, jump, jump, jump in the grass

3.utrwalanie słownictwa w zabawie (spin the bottle – zakręć butelką) – karty obrazkowe ułóż w kole, zakręć butelką (doskonale sprawdza się plastikowa mała lub średniej wielkości wypełniona np., grochem lub fasolą) i pytaj What’s that? Yes, a bee! Perfect!  No bee! itd W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony –
https://www.diki.pl/