Zdalne nauczanie – czwartek 26.03.2020 r.

Dzień dobry Kochani!

Za oknem piękne słonko, dlatego zostajemy w tematyce wiosennej i przesyłamy Wam kolejną porcję wiosennych zadań i form aktywności. Powodzenia!

ZADANIE 1

Na początek mam dla Was zagadkę:

Sadzi, pieli i podlewa

Potem patrzy, jak dojrzewa.

Czy już wiecie kto to taki? Tak! To ogrodnik. Wiecie czym zajmuje się ogrodnik i gdzie można go spotkać? Porozmawiajcie o tym z rodzicami i przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom.

ZADANIE 2

„Narzędzia ogrodnicze”

Oglądnijcie fotografie przedstawiające narzędzia ogrodnicze i spróbujcie je nazwać. Teraz podzielcie nazwy na sylaby i policzcie ile jest ich w każdym wyrazie.

Czy w ogrodzie można tylko pracować? Jeśli uważacie, że nie, to co jeszcze można tam robić? Podajcie swoje propozycje.

ZADANIE 3

„Wiosną w ogrodzie”

(J. Siuda – Lendzion)

Dzieci, stańcie naprzeciwko swoich Rodziców i posłuchajcie krótkiej rymowanki, którą Wam przeczytają. Obserwujcie uważnie ich ruchy i naśladujcie je. Was drodzy Rodzice proszę, żebyście podczas czytania ilustrowali treść gestami, zgodnie z poniższą instrukcją.

Nasiona w glebę wrzucamy,

Dzieci kucają i naśladują wrzucanie nasion do ziemi

potem je podlewamy.

pokazują gest podlewania konewką

Słonko mocniej przygrzeje,

unoszą nad głowy wyprostowane ręce i naprzemiennie

otwierają i zaciskają palce w obu dłoniach

wiaterek powieje,

kołyszą się na boki z uniesionymi rękami

nasiona nam wykiełkują

kucają, kładąc ręce na głowę, a następnie powoli wstają,

stają na palcach i wyciągają ręce jak najwyżej

nasze oczy rozradują.

Śmieją się głośno

A gdy wszystko urośnie,

Dłońmi kreślą w powietrzu kształt koła

podziękujemy wiośnie.

robią ukłon i rozkładają ręce na boki

ZADANIE 4

„Woda do podlania grządek” czyli porównywanie ilości cieczy, dolewanie i odlewanie wody.

Przygotujcie małą konewkę z wodą oraz 3 jednakowe, przezroczyste kubeczki.

Gotowi? To do dzieła!

Najpierw przelejcie wodę z konewki do kubeczków, tak by w każdym było jej tyle samo.

Świetnie! Teraz wlejcie wodę z powrotem do konewki i powtórnie ją rozlejcie. Tym razem w pierwszym kubeczku ma być najmniej wody, a  w każdym kolejnym – więcej.

Gdy uda Wam się to zrobić wlejcie wodę do konewki i rozlejcie ponownie. Przy tej próbie ma być tyle samo wody w dwóch kubeczkach, a w trzecim jej ilość ma być inna (