Zdalne nauczanie – środa 15.04.2020r.

Witam wszystkie „Liski” 🙂

Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?

Jaki dzień był wczoraj?

Jaki dzień będzie jutro?

Doskonale 🙂

Kochani, dziś zaczniemy realizację kolejnego modułu projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – „Mali przedsiębiorcy”. W trakcie zajęć będziemy rozmawiać o … pieniążkach 😉

Zaczynamy 🙂

1. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Skrzynia skarbów„.

Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworami po bokach (na ręce). Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?

2. Zabawa słowna „Co wiesz o pieniądzach?”

Dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach.

Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzice pomagają im, zadając dodatkowe pytania, np.:

– Komu są potrzebne pieniądze?

– W jaki sposób powstają pieniądze?

– Co możemy kupić za pieniądze?

– Skąd mamy pieniądze?

– Z czego są zrobione pieniądze?

– Czy zawsze istniały pieniądze?

Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat 😉

3. Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

4. Zabawa słowna „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy.

Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

5. Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.

Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki, sznurka na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).

6. Zabawa graficzna „Zaprojektuj banknot”.

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety.

Uwaga! Po prezentacji myjemy ręce oraz dezynfekujemy miejsce, w którym odkładane były pieniążki.

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może kolegi czy koleżanki z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!

Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie.

Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze?”.

https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

moduł VIII „Mali przedsiębiorcy” programu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”