Dzień dobry Drogie DZIECI!
21 marca rozpoczyna się kalendarzowa wiosna. Czy udało się WAM znaleźć jej pierwsze oznaki podczas wiosennego spaceru (jakże niestety innego niż dotychczas, prawda) ? Jeżeli to nie było możliwe, spróbujmy ją poczuć wirtualnie w tematycznych zabawach z językiem angielskim.
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentować efekt pracy swych dzieci ( pracę plastyczną lub wykonanie piosenki) i swoje zaangażowanie w te wspólne działania – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia.
- Dziecko:
- poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną
- słucha wiosennej piosenki The Spring Song i obrazuje jej treść ruchem
- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (CD 2.29)
- słucha wiosennego wiersza It’s spring i obrazuje jego treść ruchem
Kluczowe słownictwo:
flowers (kwiaty); ladybird (biedronka); numbers (liczby) 1–6; body parts (części ciała) – head (głowa), nose (nos), hand (dłoń),
The Spring Song!
Flowers, flowers! (udawaj, żę wąchasz kwiatek)
Falling down, down! (naśladuj ruch spadających platków)
Ladybirds, ladybirds! (złóż dłonie w skrzydełka i naśladuj lot biedronki)
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na głowie)
On my head, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na nosie)
On my nose, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na ręce)
On my hand, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Fly to the sky, sky! (naśladuj dłońmi lot biedronki w górę)
Bye-bye!
It’s Spring
It’s spring, it’s spring, (marsz w miejscu)
It’s warm outside. (marsz w miejscu i wachlowanie się dłonią)
Let’s go to the park (marsz w miejscu)
And play on the slide. (dłoń naśladuje zjeżdżanie ze zjeżdżalni)
It’s spring, it’s spring, (marsz w miejscu)
It’s cloudy outside. (marsz w miejscu z rozglądaniem się po niebie)
Let’s go to the park (marsz w miejscu)
And play on the slide. (marsz w miejscu)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – B (MAC Edukacja) WSIP – przewodnik metodyczny – Angielski dla starszaków
2) audio CD – platforma Mac Edukacja
3) obrazy, karta pracy – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak