Zabawy z językiem angielskim dla dzieci 5-6letnich w dniach 23-27.03

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Za oknem już wiosna. Zbliżają się Święta Wielkanocne. Przygotujcie się do nich – proponuję świąteczną piosenkę i zabawy plastyczne  …..

Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.

RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.

Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentować efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną  lub wykonanie piosenki), jak również własne zaangażowanie w te działania  – proszę o nadsyłanie  zdjęć / nagrań na  e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.

Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam . 

       Dziecko:

  • poznaje i utrwala słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi
  • poznaje piosenkę The Easter Song!i obrazuje jej treść ruchem
  • https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (CD 2.36)
  • rozwija motorykę małą koloruje obrazek i wykonuje pracę twórczą
  • poznaje/utrwala nazwy kolorów i liczb
  • rozwija sprawności rozumienia ze słuchu i komunikacyjne

Kluczowe słownictwo:

numbers (liczby) 1–6; red (czerwony), yellow (żółty), blue (niebieski), orange (pomarańczowy), brown (brązowy), green (zielony), Easter Bunny (zajączek wielkanocny), Easter eggs (pisanki), chocolate (czekolada), hop (podskok na jednej nodze)
big (duży), small (mały) – pokaż dziecku różnice – link- https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=13

wyprawka karta 6 (mały/ duży)

The Easter Song!
Let’s follow the Easter Bunny,                (wykonaj gest “za mną”)
Easter eggs are yummy, yummy!           (wskaż kartę z pisankami, pogłaszcz się po brzuchu)
Easter Bunny, hop, hop,hop!                  (przyłóż ręce do głowy imitując uszy i skacz )
Hop, hop,hop and never stop!                (skacz)     
Let’s follow the Easter Bunny,                (wykonaj gest “za mną”)
Easter eggs are yummy, yummy!           (wskaż kartę z pisankami, pogłaszcz się po brzuchu)
Small eggs, big eggs, chocolate eggs!  (narysuj w powietrzu jajka małe I duże)
Easter eggs – yes, yes, yes!                   (wskaż kartę z pisankami I pokiwaj głową)

Karty obrazkowe:

Easter Bunny (zajączek wielkanocny)
Easter eggs (pisanki)
chocolate (czekolada)
numbers (liczby)

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. śpiewanie i odgrywanie piosenki  -rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.dziecko odszukuje ukryte pisanki i wielkanocnego zajączka – karty pracy 54-55 – flipbook – link

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp/mobile/index.html#p=56

3. Dziecko koloruje jajka  – rodzicu obrazek do wydruku znajdziesz pod linkiem  – https://www.firstpalette.com/pdf/eastereggs-pattern-med4a.pdf

lub skorzystaj z flipbooka – link – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=20

(wyprawka karta  10 – narysuj podobną)

4.dziecko wykonaje opaskę na głowę – uszy zajączka wielkanocnego – prosta instrukcja – link – https://youtu.be/g1PsLKa7YhI.  Zakłada ją na głowę, podsakuje i mówi – Bunny, hop, hop, hop.

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” –  B ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD , flipbooki – platforma Mac Edukacja
3) obrazki, karty pracy, link   – internet

Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak