Dzień dobry Drogie DZIECI!
Za oknem już wiosna. Zbliżają się Święta Wielkanocne. Przygotujcie się do nich – proponuję świąteczną piosenkę i zabawy plastyczne …..
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentować efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną lub wykonanie piosenki), jak również własne zaangażowanie w te działania – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam .
Dziecko:
- poznaje i utrwala słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi
- poznaje piosenkę The Easter Song!i obrazuje jej treść ruchem
- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (CD 2.36)
- rozwija motorykę małą koloruje obrazek i wykonuje pracę twórczą
- poznaje/utrwala nazwy kolorów i liczb
- rozwija sprawności rozumienia ze słuchu i komunikacyjne
Kluczowe słownictwo:
numbers (liczby) 1–6; red (czerwony), yellow (żółty), blue (niebieski), orange (pomarańczowy), brown (brązowy), green (zielony), Easter Bunny (zajączek wielkanocny), Easter eggs (pisanki), chocolate (czekolada), hop (podskok na jednej nodze)
big (duży), small (mały) – pokaż dziecku różnice – link- https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=13
wyprawka karta 6 (mały/ duży)
The Easter Song!
Let’s follow the Easter Bunny, (wykonaj gest “za mną”)
Easter eggs are yummy, yummy! (wskaż kartę z pisankami, pogłaszcz się po brzuchu)
Easter Bunny, hop, hop,hop! (przyłóż ręce do głowy imitując uszy i skacz )
Hop, hop,hop and never stop! (skacz)
Let’s follow the Easter Bunny, (wykonaj gest “za mną”)
Easter eggs are yummy, yummy! (wskaż kartę z pisankami, pogłaszcz się po brzuchu)
Small eggs, big eggs, chocolate eggs! (narysuj w powietrzu jajka małe I duże)
Easter eggs – yes, yes, yes! (wskaż kartę z pisankami I pokiwaj głową)
Karty obrazkowe:
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. śpiewanie i odgrywanie piosenki -rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.dziecko odszukuje ukryte pisanki i wielkanocnego zajączka – karty pracy 54-55 – flipbook – link
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp/mobile/index.html#p=56
3. Dziecko koloruje jajka – rodzicu obrazek do wydruku znajdziesz pod linkiem – https://www.firstpalette.com/pdf/eastereggs-pattern-med4a.pdf
lub skorzystaj z flipbooka – link – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=20
(wyprawka karta 10 – narysuj podobną)
4.dziecko wykonaje opaskę na głowę – uszy zajączka wielkanocnego – prosta instrukcja – link – https://youtu.be/g1PsLKa7YhI. Zakłada ją na głowę, podsakuje i mówi – Bunny, hop, hop, hop.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – B ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD , flipbooki – platforma Mac Edukacja
3) obrazki, karty pracy, link – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak