Witajcie Kochani!
Jak minął Wam weekend? Poczuliście wiosnę? Bo My tak! Zaczynamy kolejny tydzień zdalnego nauczania. Nie zabraknie ciekawych zadań i propozycji zabaw do przeprowadzenia w domowym zaciszu. A skoro wiosna już do Nas zawitała, czas na… „Wiosenne porządki”.
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
ZADANIE 1
Na początek proponujemy zabawę „Ogrodnik idzie”
Znajdźcie trochę wolnego miejsca np. na dywanie, to będzie ogródek, w którym ogrodnik chce wytyczyć grządki , by następnie wysiać tam nasiona. Za pomocą sznurka, wstążki lub klocków wytyczcie linie, układając je na dywanie i dzieląc w ten sposób „ogródek” na cztery pola. Wy Kochani będziecie zajączkami, natomiast Wasi Rodzice wcielą się w role ogrodników. Jeżeli wszystko jest gotowe możecie zacząć zabawę.
Gdy ogrodnik – Rodzic nie widzi, do „ogródka” wskakujecie Wy – zajączki i przeskakujecie „z grządki na grządkę”. Na słowa ogrodnika (Rodzica): „ogrodnik idzie” stajecie na wybranej „grządce” zastygając w bezruchu. Po chwili wracacie do zabawy. Dla urozmaicenia możecie zamienić się rolami.
ZADANIE 2
„Wiosną w ogrodzie”
Moi Drodzy, przyjrzyjcie się dokładnie poniższym ilustracjom i opiszcie co się na nich dzieje, jakie czynności wykonują postacie oraz jakich narzędzi używają. Starajcie się wypowiadać pełnym zdaniem. Rodzice! Uzupełnijcie w razie potrzeby wypowiedzi dzieci.
ZADANIE 3
„Kwiaty”
Do tego zadania potrzebne Wam będą brązowe kartki – 5 sztuk, to będą „grządki” (jeśli ich nie macie możecie zastąpić je bibułą lub pokolorować wcześniej białe kartki kredkami/farbami) oraz kartoniki z obrazkami kwiatów, które pobierzecie poniżej. Wytnijcie je i rozłóżcie w rozsypce na dywanie.
Są to kwiaty, które ogrodnik przed wysadzeniem do ogrodu chce pogrupować według kolorów płatków. Pomożecie mu? Świetnie, to do dzieła!
Posegregujcie kartoniki z kwiatkami, zwracając uwagę na barwę płatków i ułóżcie je na „grządkach” (na każdej grządce jeden kolor kwiatków). Gdy skończycie policzcie kartoniki w każdym zbiorze i powiedzcie, których kwiatów jest najmniej, a których najwięcej.
ZADANIE 4
„Pomagamy w ogrodzie” – do tej zabawy wykorzystamy kartoniki z kwiatkami z poprzedniego zadania.
Rozłóżcie je na dywanie, włączcie piosenkę „Wiosenne porządki” i poruszajcie się swobodnie w rytm muzyki. Na ciszę (Rodzice, wyciszcie co jakiś czas piosenkę) zatrzymajcie się i posłuchajcie polecenia. Drodzy Rodzice, Wy w tym czasie powiedzcie jakich kwiatów potrzebujecie, a Waszym zdaniem dzieci, będzie odnaleźć pasujący kartonik i unieść go. Po sprawdzeniu przez Rodziców – odkładacie go na podłogę i znów poruszacie się do muzyki.
Przykładowe polecenia: Potrzebuję kwiatów, które są czerwone/ nie mają liści/ mają dwa listki/ mają niebieską doniczkę/ mają żółty środek.
Dzisiaj to już koniec wspólnej zabawy. Mamy nadzieję, że świetnie się bawiliście.
Zapraszamy jutro!
Pamiętajcie, żeby codziennie odwiedzać także naszego facebook’a
Miłego dnia życzą Anna Burbulak i Aneta Lepioszka
Źródło:
www.blizejprzedszkola.pl