Zdalne nauczanie – poniedziałek 30.03.2020 r.

Witajcie Kochani!

Jak minął Wam weekend? Poczuliście wiosnę? Bo My tak! Zaczynamy kolejny tydzień zdalnego nauczania. Nie zabraknie ciekawych zadań i propozycji zabaw do przeprowadzenia w domowym zaciszu. A skoro wiosna już do Nas zawitała, czas na… „Wiosenne porządki”.

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

ZADANIE 1

Na początek proponujemy zabawę „Ogrodnik idzie”

Znajdźcie trochę wolnego miejsca np. na dywanie, to będzie ogródek, w którym ogrodnik chce wytyczyć grządki , by następnie wysiać tam nasiona. Za pomocą sznurka, wstążki lub klocków wytyczcie linie, układając je na dywanie i dzieląc w ten sposób „ogródek” na cztery pola. Wy Kochani będziecie zajączkami, natomiast Wasi Rodzice wcielą się w role ogrodników.  Jeżeli wszystko jest gotowe możecie zacząć zabawę.

Gdy ogrodnik – Rodzic nie widzi, do „ogródka” wskakujecie Wy – zajączki i przeskakujecie „z grządki na grządkę”. Na słowa ogrodnika (Rodzica): „ogrodnik idzie” stajecie na wybranej „grządce” zastygając w bezruchu.  Po chwili wracacie do zabawy. Dla urozmaicenia możecie zamienić się rolami.

ZADANIE 2

„Wiosną w ogrodzie”

Moi Drodzy, przyjrzyjcie się dokładnie poniższym ilustracjom i opiszcie co się na nich dzieje, jakie czynności wykonują postacie oraz jakich narzędzi używają. Starajcie się wypowiadać pełnym zdaniem. Rodzice! Uzupełnijcie w razie potrzeby wypowiedzi dzieci.

ZADANIE 3

„Kwiaty”

Do tego zadania potrzebne Wam będą brązowe kartki – 5 sztuk, to będą „grządki” (jeśli ich nie macie możecie zastąpić je bibułą lub pokolorować wcześniej białe kartki kredkami/farbami) oraz  kartoniki z obrazkami kwiatów, które pobierzecie poniżej. Wytnijcie je i rozłóżcie w rozsypce na dywanie.

Są to kwiaty, które ogrodnik przed wysadzeniem do ogrodu chce pogrupować według kolorów płatków. Pomożecie mu? Świetnie, to do dzieła!

Posegregujcie kartoniki z kwiatkami, zwracając uwagę na barwę płatków i ułóżcie je na „grządkach” (na każdej grządce jeden kolor kwiatków). Gdy skończycie policzcie kartoniki w każdym zbiorze i powiedzcie, których kwiatów jest najmniej, a których najwięcej.

ZADANIE 4

„Pomagamy w ogrodzie” – do tej zabawy wykorzystamy kartoniki z kwiatkami z poprzedniego zadania.

Rozłóżcie je na dywanie, włączcie piosenkę „Wiosenne porządki” i poruszajcie się swobodnie w rytm muzyki. Na ciszę (Rodzice, wyciszcie co jakiś czas piosenkę) zatrzymajcie się i posłuchajcie polecenia. Drodzy Rodzice, Wy w tym czasie powiedzcie jakich kwiatów potrzebujecie, a Waszym zdaniem dzieci, będzie odnaleźć pasujący kartonik i unieść go. Po sprawdzeniu przez Rodziców – odkładacie go na podłogę i znów poruszacie się do muzyki.

Przykładowe polecenia: Potrzebuję kwiatów, które są czerwone/ nie mają liści/ mają dwa listki/ mają niebieską doniczkę/ mają żółty środek.

Dzisiaj to już koniec wspólnej zabawy. Mamy nadzieję, że świetnie się bawiliście.

Zapraszamy jutro!

Pamiętajcie, żeby codziennie odwiedzać także naszego facebook’a

Miłego dnia życzą Anna Burbulak i Aneta Lepioszka

Źródło:

www.blizejprzedszkola.pl