Zdalne nauczanie – wtorek 31.03.2020r

Witajcie Jeżyki:)

Skoro cały tydzień będziemy rozmawiać o zdrowiu to musimy pamiętać o konieczności dbania o nasze zęby. Czy Wy myjecie je dokładnie rano i wieczorem?

Dzisiaj macie okazje zapoznać się z piosenką, którą zapewne znają również Wasi rodzice. Zapraszamy do zabawy 🙂

Piosenka Fasolki „Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI

Tekst piosenki poniżej

„Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko! O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!
Po jedzeniu, kręć się żwawo! O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo! O! O! O!
Po jedzeniu kręć się za żwawo! O! O! O!

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć!

Zachęcam was również do zabawy rytmicznej „Jak bije serce”. Zapytajcie dzieci czy wiedzą po, której stronie bije ich serduszko a następnie zaprezentujcie zabawę.

Rodzić gra na bębenku (bębenek można zastąpić zwykłą miską plastikową lub metalową) prosty schemat rytmiczny naśladujący bicie serca. Dzieci powtarzają ten rytm w różny sposób: klaszczą, klepią w uda, klepią się w klatkę piersiową, stukają palcem w podłogę. Rodzic zmienia rytm na szybszy (kiedy jesteśmy zmęczeni – przyspieszone bicie serca), potem wraca do miarowego i wolnego (np. kiedy śpimy, odpoczywamy na leżaku).

Dołączamy również kartę pracy do ćwiczenia grafomotoryki

Pozdrawiamy

Agnieszka Tadajewska

Małgorzata Waszczuk