Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 06.04.2020 (poniedziałek)
Dzień dobry Drogie DZIECI!
Dzisiaj spotkanie pod tytułem „ Śmieszna twarz”. Zapraszam do ćwiczeń – kto w rodzinie wymyśli najśmieszniejszą minę ??? Zróbcie zawody. Ponadto poruszajcie się także troszeczkę, bo „ w zdrowym ciele zdrowy duch”. Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy Proponuję zabawy dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam .
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części twarzy w zabawie muzyczno-ruchowej The Funny Face! – link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa(I love BOO, poziom A, CD 2.03/2.04)-
–rozwijają sprawność rozumienia ze słuchu w zabawie słuchowo-ruchowej – Move it!
– ćwiczą sprawności manualne (motoryka mała)
– rozwijają kreatywność
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko)
The Funny Face!
Funny face! Face, face, face! (rób śmieszne miny)
Hey, hey, hey! A funny face! (podskocz trzykrotnie, jednocześnie trzy razy podnieś ręce do góry. Zrób śmieszną minę)
Funny eyes, eyes, eyes, eyes, eyes! (mrugaj oczami, patrz w różne strony, zamykaj je i otwieraj)
Hey, hey, hey! Funny eyes! (podskocz trzykrotnie, jednocześnie trzy razy podnieś ręce do góry. Wskaż swoje oczy)
Funny nose, nose, nose, nose! (zmarszcz nos, poruszaj nim ,jak królik, unieś palcem koniec nosa – zrób „nos świnki”)
Hey, hey, hey! A funny nose! (podskocz trzykrotnie, jednocześni trzy razy podnieś ręce do góry. Wskaż swój nos)
Funny mouth, mouth, mouth, mouth! (zrób dzióbek z ust, otwórz je szeroko, uśmiechnij się)
Hey, hey, hey! A funny mouth! (podskocz trzykrotnie, jednocześni trzy razy podnieś ręce do góry. Wskaż swoje usta)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.przypomnienie słownictwa w zabawie słuchowo-ruchowej – Move it! (Poruszaj tym1) – rodzicu, zachęć dziecko do poruszania właściwą częścią twarzy – Move your eyes (nose/mouth), Now move your nose (eyes/mouth)!; And move your face (body)! (podobnie jak w zabawiesłuchowo-ruchowej A strange dance! (Dziwny taniec !)
2. w ruchowej zabawie muzyczno-ruchowej The Funny Face! (Śmieszna twarz) – rodzicu odtwórz nagranie , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.w zabawie twórczej Face collage (Kolaż twarzy) – rodzicu, wytnij sam/poproś dziecko o wycięcie „prawdziwych” elementy twarzy z kolorowych gazet lub elementy twarzy z kolorowych gazet (oczy w kształcie kół, nos w kształcie trójkąta, usta np. owal (instrukcja – link https://youtu.be/eKmbeX9zQgk – zainspiruj dziecko do artystycznej zabawy .Pozwól dziecku na wykonanie pracy wg własnej propozycji / lub wykonajcie każdy swoją. Omówcie prace i wybierzcie najzabawniejszą.
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części ciała w zabawie rytmiczno-ruchowej I Can Move! – link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus (I love BOO, poziom A +, CD 2.06)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwala nazwy kolorów
– skupia uwagę
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …), colours (kolory) – blue, red yellow, green.
I Can Move!
I can move, move, move! (poruszaj rekami jakby były przywiązane do sznurków)
Like you, you, you! (wskaż dziecko)
I can move, move, move … my head, head, head! (poruszaj głowa w lewo i w prawo)
I can move, move, move … my arms, arms, arms! (skieruj łokcie ku górze I machaj przedramionami , jak wahadłem zegara)
I can move, move, move … my body body body! (poruszaj korpusem w lewo i w prawo, jakby przyczepione do boków sznurki ciągnęły cie na zmianę w różne strony)
I can move, move, move … my knees knees knees! (podnoś na zmianę jedno I drugie kolano)
I can move, move, move … my feet feet feet! (kieruj palce u stóp na zmianę do siebie i na zewnatrz ciała)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie zabawie rytmiczno-ruchowej I Can Move! (Potrafię poruszać się) – rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania – Move like me, move like me!
2. w zabawie tematycznej Hide and Speak (Schowaj i powiedz) – rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, powtórz nazwy pokazując karty i pytaj- What is it ?/ What are they?. Następnie chowaj je pod kolorowymi kartkami i powtarzaj np.The head (body) …goes under blue (red/yellow//green) / The arms ( eyes) …go under blue (red/yellow//green). Następnie pytaj dzieci, co znajduje się pod kolejnymi kolorami – What’s under the blue (red/yellow//green) note? Check … (Sprawdź), pyta Is it…? /Are they…? dziecko odpowiada – potwierdź, pochwal – Yes, bravo!/ Yes, congratulations!
3. w zabawie rozwijającej pamięć – Hide it! (Schowaj to!)- rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link –https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, poproś dzieci by się im przyjrzały, następnie poproś, aby zamknęły oczy i nie podglądały – …, close your eyses, don’t peek!; Zakryj , bądź zabierz jeden z obrazków, poproś dziecko o otwarcie oczu i pytaj – – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała .
Trudniejszy wariant – rodzicu, ukrywasz więcej niż jeden element.
Dla urozmaicenia – zmiana ról – dziecko ukrywa obrazek , rodzic odgaduje, co znajduje się pod poszczególnymi „kolorami”.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD jw.- ( strona wyd. Mac Edukacja – piosenki i utwory muzyczne – https://www.mac.pl)
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak