Zapraszamy na kolejny dzień zdalnej nauki naszych milusińskich! Na początek wysyłamy wesołą piosenkę o Wielkanocy do zapoznania się z nią 🙂
- Motylki uważnie posłuchajcie piosenki pt. „Znaki Wielkanocy”, która puszczą Wam rodzice.
- Zwrotka
Te mazurki ozdobione migdałami,
Te koszyki wypełnione pisankami,
Te baranki ulepione z marcepanu,
Bazie kotki od staruszki ze straganu,
Ref:
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy,
Kiedy życie się odradza,
Do swej mocy!
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny,
Świat staje się znów zielony i radosny.
2 Zwrotka
Te palemki od bibuły kolorowe,
Baby z lukrem, wyrośnięte bo drożdżowe,
No a potem jeszcze lany poniedziałek,
Śmingus – dyngus pełen mokrych niespodzianek.
Ref: x2
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy …
Teraz drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki. Proponujemy następujące pytania:
– O czym była piosenka?
– Wymień jakie wystąpiły zwyczaje wielkanocne w piosence.
– Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
– Ile zwrotek ma piosenka?
– Czym ma refren?
3. Zabawa dydaktyczna „Symbole wielkanocne”. W tej zabawie niech dziecko wyodrębni w każdym wyrazie głoski oraz policzy ile ich jest. Niech dziecko wskaże jaka jest pierwsza głoska a jaka ostatnia. Poniżej umieszczamy plansze pomocne w tej zabawie.
4. Polecamy poniższą prezentację do zapoznania dzieci co zawiera koszyczek wielkanocny 🙂 Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziecmi na ten temat.
5. Zabawa dydaktyczna „Koszyczek wielkanocny”. A teraz utrwalimy zdobyte wiadomości. Motylki podzielcie te wyrazy na sylaby. Można też podporządkować wyrazy do ilustracji. Poniżej dołączamy plansze z sylabami oraz ilustracjami.
Porozmawiaj drogi rodzicu z dzieckiem o symbolice danych produktów m.in. baranek jest symbolem Chrystusa, chleb/ kiełbasa służy pomyślność przez cały rok, sól – chroni od zepsucia itp.
6. Motylki zaproście Waszych rodziców do wspólnych ćwiczeń ruchowych 🙂
7. Na koniec proponujemy prace plastyczną pt. „Kurczaczek wielkanocny” Poniżej zamieszczamy proponowaną pracę, aczkolwiek Motylki liczymy na Waszą kreatywność!
Potrzebujemy:
– wyciętą kartkę w kształcie koła,
– żółtą bibułę/ kartkę,
– czerwoną i czarną kartkę,
– klej,
– nożyczki
Najpierw wycinamy koło oraz rwiemy bibułę na drobne kawałki i ją przyklejamy na nasze wycięte wcześniej koło. Wycinamy czerwone paski i składamy w harmonijkę i przyklejamy. Następnie wycinamy skrzydełka oraz oczy i przyklejamy.
7. Dodatkowo proponujemy karty pracy dla osób chętnych 🙂
Mamy nadzieję, że podobały Wam się proponowane zabawy 🙂 Pamiętajcie kochani dbajcie o siebie! Ściskamy mocno Pani Julka i Pani Monika 🙂
Źródła:
Youtube.com, przedszkolankowo,