Zdalne nauczanie- 08.04.20r. środa

Dzień doby Mróweczki! Wyspani? Jeśli tak, to zapraszamy na dzisiejsze zajęcia!

Zadanie 1.

Kochane dzieciaki, na początek pobawimy się w rozwiązywanie matematycznych zadań tekstowych.

Będą wam potrzebne liczmany, które posłużą do liczenia. Mogą nimi być, np. zapałki, kredki, fasola. Potrzebować będziecie także białej kartki papieru i czegoś do pisania, ponieważ zadaniem waszym będzie napisać odpowiednie działanie. Gotowi? To zaczynamy! Poproście rodziców ( lub przeczytajcie samodzielnie) , aby odczytali wam zadania , następnie ułóżcie odpowiednią do zadania liczbę liczmanów ( kredek, zapałek czy fasolek- w zależności z czego korzystacie). Napiszcie na kartce działanie, czyli odpowiednie cyfry i znaki matematyczne (1, 2, 3, 4 itd. +, – , =) i je odczytajcie. Na koniec udzielcie odpowiedzi na zadania pytania.

Uwaga!!!

Zadanie tekstowe nr 1.

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek.. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Powinniście teraz wziąć 4 kredki ( fasolki) i położyć je przed sobą (ponieważ tyle pisanek było na początku w koszyczku). Następnie dołożyć 6 kredek ( fasole) ( bo mama jeszcze tyle dołożyła do koszyczka). Teraz musimy zastanowić się, ile było razem pisanek w koszyczku. Co musimy zrobić? Musimy policzyć wszystkie ułożone liczmany (kredki, fasolki). Na koniec ułóżmy odpowiednie działanie:

4+6= 10

Zatem odpowiedź do zadania będzie brzmiała:

W koszyczku jest teraz 10 pisanek.

Poniżej umieszczamy obrazek przedstawiający to zadanie

Zadanie tekstowe nr 2.

Na łące kicało sobie 10 zajączków. Nagle 7 z nich skryło się w swojej norce. Ile zajączków pozostało na łące?

Ułóżcie przed sobą 10 liczmanów ( kredek, fasolek), ponieważ początkowo tyle zajączków kicało na łące. Następnie odsuńcie 7 liczmanów ( kredek, fasolek), gdyż tyle zajączków skryło się w norce. Na koniec policzcie, ile liczmanów wam zostało. Ułóżmy odpowiednie działanie:

10 – 7 = 3

Teraz udzielmy końcowej odpowiedzi:

Na łące pozostały 3 zajączki.

Poniżej znajduje się ilustracja do tego zadania

Możecie próbować sami układać podobne zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie lub poprosić o to swoich rodziców. Niech to będą dla was takie matematyczne zagadki…

Zadanie 2.

Teraz zachęcamy Was do wspólnego śpiewania i muzykowania. Niestety nie mamy profesjonalnych instrumentów, ale możemy wykorzystać do tego celu przedmioty codziennego użytku. Tak więc poszukajcie w domu miski blaszanej lub plastikowej oraz łyżeczki, gazety lub kawałka papieru. Weźcie 2 łyżki, reklamówkę.

Zapoznajcie się z tekstem piosenki, melodią, a potem spróbujcie pograć na naszych niestandardowych instrumentach.

Piosenka ,, Koszyczek dobrych życzeń” ( K. Gowik)

I. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,

a z barankiem gromada pisanek- dużo śmiechu i krzyku.

Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.

Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,

a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.

Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!

I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

II. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.

Był baranek i dużo pisanek i kiełbaska niemała.

Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,

lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł??

Ref.: Mama, tata…

III. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.

Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.

I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności już są,

a mamy i babcie i ciocie też z życzeniami dają go.

Ref.: Mama, tata…

Rozmowa na temat piosenki:

  • Ile zwrotek ma piosenka? Czy ma refren?
  • Co znajduje się w koszyczku?
  • Co spełnia ten koszyczek?

Link do piosenki znajdziecie tutaj:https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY

Teraz weźcie proszę nasze instrumenty i spróbujcie słuchając piosenki pograć.

  • podczas zwrotek grajcie proszę pocierając o siebie kawałki gazety, papieru lub szeleszcząc reklamówką,
  • podczas refrenu grajcie stukając łyżkami o siebie lub uderzając łyżką o miskę

MIŁEGO MUZYKOWANIA 🙂

Zadanie 3.

Po muzykowaniu zapraszamy do gimnastyki przy piosence Skaczemy, biegniemy- Wygibasy z naszej klasy https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Zadanie 4.

Mamy dla was także wielkanocne memory. Wystarczy kliknąć w link, nacisnąć ok i klikając w odpowiednie kwadraty, odkrywać kartyhttps://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

Zadanie 5.

Karty pracy Wielkanocna krzyżówka

Karta pracy z naszej książki ,, Kolorowy Start z plusem cz. 3″ str. 76

To już koniec dzisiejszej zabawy.

Życzymy Wam miłego i słonecznego dnia oraz dużo, dużo zdrówka!!!

Pani Ewelina i Pani Basia

Źródło: www. mac.pl, www. youtube.com, www.gov.pl www.ztorbynauczycielki.pl