Zdalne nauczanie środa 08.04.2020r.

Matematyka w domu

Witamy Was Rodzice i kochane „Myszki” dzisiaj mamy już środę. Dzisiaj proponujemy Wam kilka zabaw matematycznych oraz wielkanocne ćwiczenia gimnastyczne.

Zabawa ,,Kolorowe zabawki” zabawy z klockami:

Cel: Kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym

  • Wysypujemy klocki  następnie proponujemy

Dziecku „podzielmy klocki według kolorów”. Po podzieleniu klocków pokazujemy dziecku podzbiory i pytamy: te klocki są (czerwone) a te (niebieskie)”, aby wyraźnie dziecku zasygnalizować oddzielność zbiorów.

  • Klocki można też podzielić ze względu na wielkość.

Dziecko dzieli od najmniejszego do największego i dokonujemy podziału zbioru klocków ze względu na wielkość.

,,Klocki w rzędzie lub szeregu” rozwijanie umiejętności liczenia dz. liczy klocki

Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.

Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich  jest. Rodzic przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to rodzic układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Rodzic stwierdza: Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz

Zabawa ruchowa ,,Marsz pod dyktando”  ,,Taniec części ciała”

Cel: Utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją rodzica.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok… teraz 5 kroków w lewo, itd.

,,Taniec części ciała”

Cel: kształtowanie świadomości własnego ciała.
Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.

Wielkanocne ćwiczenia gimnastyczne

  • „Uwaga pisanki!”

-duża łyżka,

plastikowe jajko, piłeczka pingpongowa lub ugotowane jajko(do wyboru)

Wyznaczamy linię startu i mety za pomocą dostępnych materiałów np. sznurka. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu jajka na łyżce od linii startu do mety.

  • „Ruchome jajko”

drewniana łyżka

-plastikowe jajko, piłeczka pingpongowa lub ugotowane jajko(do wyboru)

Wyznaczamy linię startu i mety za pomocą dostępnych materiałów np. sznurka. Między liniami  ustawiamy np. butelki- tworzymy z nich slalom (trzy butelki w rzędzie). Zadanie dziecka polega na toczeniu piłeczki po podłodze pomiędzy butelkami za pomocą drewnianej łyżki od startu do mety.

  • „Kolorowe kraszanki”

Ustalamy z dzieckiem kiedy wypowiadamy określony kolor kraszanki dziecko wykonuje:

niebieska kraszanka- dziecko skacze w miejscu

żółta kraszanka- dziecko robi pajacyki

czerwona kraszanka- kiwa się na boki

zielona kraszanka-kręci się wokół własnej osi

Zakładamy hodowlę rzeżuchy

Dziecko układa delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodek z nasionami na parapecie okna.

Na koniec działań rodzicu można zapytać pociechę : Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?

Eksperyment: „Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?”

szklanka, woda, surowe jajko

Do szklanki do połowy wypełnioną wodą, wkładamy jajko. Obserwujemy co się z nim dzieje. Jajko, które jest świeże, opada na dno. Stare unosi się do góry.
https://www.youtube.com/watch?v=F0got4S2ky8

Pozdrawiamy Was serdecznie Ewelina N. i Ewelina S.