Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 15.04.2020 (środa)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do kolejnych zabaw z „częściami ciała” – utrwalać będziecie poznane słowa w nowych zabawach. Dowiecie się także, jak dbać o zdrowie – zapamiętajcie koniecznie, co należy robić, aby być zdrowym.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
5-latki – Dzieci:
– utrwalają pojęcia w zabawie z elementami pantomimy Big or small?
link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.05)
– utrwalają słownictwo poprzez odgrywanie piosenki aktywizującej –Story 6 Action Song
– link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.07/2.08)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– skupiają uwagę
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , hands (dłonie), tummy (brzuch), legs (legs), toes (palce u nóg), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), hair (włosy), big (duży/duża), small (mały/mała), elephant (słoń), mouse (myszka), colours (kolory) – blue, brown, red, yellow, green,
Big or small?
An elephant !…Big! (pokaż jak słon jest duży wspinając się na palce)
A mouse!… Small! (pokaż jak myszka jest mała, schyl się kucnij)
(powtórz pięć razy ze zmieniającą się intonacją)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook- wyprawka karta 6 – poziom B https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=12
– flipbook – karty obrazkowe 1-11 – poziom B – kolory i części twarzy
i kolejne do
– flipbook – karty obrazkowe 35-41 – poziom B – części ciała i mysz i słoń
i kolejne do
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.w zabawie Big or small? Match! utrwalanie przymiotników – rodzicu, przygotuj małe i duże przedmioty (jednego rodzaju lub różne), umieść je w pudełku, zachęć dzieci do wyjmowania – Take one thing out of the box, pytaj o kolor – What colour i sit? Is it yellow (blue/ red/ green)? etc.
Kiedy wszystkie przedmioty zostaną wyciągnięte – posortujcie je – podawaj dziecku kolejny przedmiot i pytaj Big or small? – posegregujcie je
2. w zabawie muzycznej z elementami pantomimy – rodzicu, odtwórz piosenkę aktywizującą – Story 6 Action Song – link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.07/2.08), zachęcaj dziecko do odgrywania jej treści we właściwych momentach, weż także udział w zabawie – Elephants, stand up… Mice stand up, sing and dance
3. w zabawie muzyczno-ruchowej Touch the nose! (Dotknij nosa!) – utrwalanie nazw części ciała – rodzicu, poruszaj z dzieckiem w rytm muzyki Music fun – link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (I love BOO, poziom B, CD 1.10) i podpowiadaj dzieciom, których części ciała mają dotykać – Touch the nose! Great! March, march, march. Now, touch the head! March, march, march. etc. – wymień wszystkie poznane części ciała.
4. w zabawie z kartą pracy nr 34 – rodzicu, zachęć dziecko, aby nazwało części ciała widoczne na karcie, wskaz jedną z nich, zadaniem dziecka jest odnalezienie postaci, do której należy – Who’s this? Lilly? No… Boo? No… The Elephant? Yes! etc.
– flipbook – karta pracy nr 34 – poziom B –
5. w zabawie z kartą pracy nr 35 – rodzicu, zachęć dziecko do nazwania zabawek i kolorów, wskaż małe zabawki i zapytaj o ilość – Is it big? No! It’s …? Yes! Small! How many…? Count! – odwrotnie Is it small? No! It’s …? Yes! Big! How many…? Count! , następnie zapytaj, o ilość i wielkość zabawek należących do myszki i słonia. – Mouse!/Elephant! How many…? Count! Big or small?
– flipbook – karta pracy nr 35 – poziom B –
6-latki – Dzieci:
– poznaje zasady zachowania zdrowia w zabawie rytmiczno-ruchowej It Is Healthy! (To jest zdrowe !)
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.06)
– utrwalają nazwy czynności i części ciała w zabawie muzyczno- ruchowej Ouch!– link –
(I love BOO, poziom B+, CD 2.03/2.04)
– utrwalają nawyki czynności sprzyjających zdrowiu
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu
– utrwalają nazwy liczb
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , tummy (brzuch), arms (ręce), hands (dłonie), legs (legs), feet (stopy), plaster (plaster), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;
zwroty: Nod your head (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij), It hurts ! (To boli), Can you/he/she do it? (Czy ty/on/ona może to zrobić), Yes, I can. (Tak, on/ona może) Yes, he/she can. (Tak, on/ona może)
It Is Healthy!
One! I Sleep a lot every day! (policz na palcach do jednego , połóż głowę na rękach i zamknij oczy)It is healthy, hey, hey, hey! (unieś kciuki do góry, machnij ręką trzykrotnie)
Two! I brush my teeth every day! (policz na palcach do dwóch, udawaj, że szczotkujesz zęby)
It is healthy, hey, hey, hey! (unieś kciuki do góry, machnij ręką trzykrotnie)
Three! I eat broccoli every day! (policz na palcach do trzech, udawaj, że jesz)
It is healthy, hey, hey, hey! (unieś kciuki do góry, machnij ręką trzykrotnie)
Four! I do sport every day! (policz na palcach do czterech, kopnij wyimaginowaną piłkę)
It is healthy, hey, hey, hey! (unieś kciuki do góry, machnij ręką trzykrotnie)
Five! I go for a walk every day! (policz na palcach do pięciu, maszeruj w miejscu)
It is healthy, hey, hey, hey! (unieś kciuki do góry, machnij ręką trzykrotnie)
Six! I smile every day! (policz na palcach do sześciu, uśmiechnij się)
I’m so healthy, hey, hey, hey! (wskaż siebie, uśmiechnij się, machnij ręką trzykrotnie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 47-50 – poziom B+ – części ciała
i kolejne do
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.w zabawie tematycznej The silent zone (Strefa ciszy) – przypomnienie słownictwa – szybko wskazuj części swojego ciała i pytaj – What is it ? What are they?, następnie skup uwagę na sobie – Now, look at my mouth and concentrate! i poruszaj bezgłośnie ustami, aby dziecko mogło rozpoznać wypowiadane przez ciebie słowa , zachęć je do nazywania i wskazywania rozpoznanych części ciała
2. w zabawie komunikacyjnej Listen and shout! ( Posłuchaj i wykrzyknij!) – rodzicu, odtwórz nagranie zabawy muzyczno- ruchowej Ouch!– link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus (I love BOO, poziom B+, CD 2.03/2.04) w celu przypomnienia nazwy czynności i części ciała, obrazuj treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania.
Następnie wymieniaj kolejne nazwy czynności i wskazuj właściwa część ciała, zrób wyczekującą minę, daj dziecku czas na dokończenie wypowiedzi – Nod your …? Yes, head! Shout out loud! Pat your…? Tummy! etc.
3.w zabawie rytmiczno-ruchowej It Is Healthy! (To jest zdrowe!) – rodzicu, odtwórz nagranie obrazuj treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania.
4. w zabawie z kartą pracy nr 34 – rodzicu, odtwórz nagranie It Is Healthy! (To jest zdrowe!), pomóż dziecku, wskaż obrazki przedstawiające poszczególne czynności, następnie poproś, aby wskazało je samodzielnie, podczas kolejnego odtwarzania nagrania – zatrzymuj nagranie po każdej czynności , pytaj Number one – what is it ? Yes, I Sleep a lot every day!, adziecko łączy liczbę z właściwym obrazkiem Match „one” with this picture!
– flipbook – karta pracy nr 34 – poziom B+ –
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe – poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak