Drodzy Rodzice i kochane Motylki Motylki jak minął Wam weekend? Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do wspólnej zabawy
W tym tygodniu zapraszamy Was w magiczną podróż do teatru
Dzisiaj również poznamy kolejną nową literkę
1.Zabawa dydaktyczna „Co to jest teatr?” – rodzicu na początek zadaj dziecku poniższe pytania:
- Czy teatr to tylko budynek?
- Co jest potrzebne, aby stworzyć teatr?
- Czy w teatrze występują tylko ludzie?
- Jak się nazywa teatr, w którym występują lalki?
- Czy w Głogowie znajduje się teatr?
Rodzicu wytłumacz dziecku, że teatr jest to budynek, w którym występują aktorzy. To właśnie oni przedstawiają sztukę teatralną dla większej publiczności.
2. Jak powstaje spektakl teatralny? – rodzicu porozmawiaj na ten temat z dzieckiem, umieszczamy poniższy link w celu wprowadzenia w tematykę całego tygodnia
Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat powyższego filmiku. Proponujemy poniższe pytania:
- Jak nazywają się osoby występujące na scenie? (aktorzy)
- Kto wymyśla o czym będzie przedstawienie teatralne? (scenarzysta)
- Kto wybiera aktorów i jest odpowiedzialny za całokształt sztuki teatralnej? (reżyser)
- Co się robi w garderobie? (aktorzy przymierzają kostiumy)
- Jak myślicie czy aktorzy potrzebują duża czasu na nauczenie się roli?
3.Oglądanie hulajnogi. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym dzięki czemu porusza się hulajnoga, od czego zależy jej szybkość poruszania się. Czym jeszcze możemy poruszać się na podwórku?
4.Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga.
- Motylki podzielcie słowo hulajnoga na sylaby i głoski
- Powiedźcie, co słyszycie na początku słowa hulajnoga?
- A teraz podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską h (np. hak, hamak, homar), mających ją w środku (np. echo, rachunek, marchewka) oraz na końcu (np. dach, groch, pech)
- Jak myślicie z ilu głosek składa się słowo hulajnoga? Policzcie je.
- Podajcie jeszcze przykłady imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert itp.)
Polecamy filmik edukacyjny o literce h,H
5. Rodzicu przygotuj razem z dzieckiem białe kartoniki. Teraz zbudujemy schemat słowa hulajnoga. Poproście dziecko, aby ułożyło tyle kartoników, ile słyszy głosek w słowie hulajnoga.
6. Określanie rodzaju głoski h.
- Prosimy, aby dzieci wypowiedziały głoskę h długo hhhyyy…
- A teraz niech dzieci wypowiedzą głoskę h krótko h, h, h, h, h,
- Motylki co możecie powiedzieć o tej głosce? (Tak jest to spółgłoska)
7. Zbudujcie teraz model słowa hulajnoga. Przygotujcie czerwone i niebieskie kartoniki. Prosimy, aby dzieci wskazały spółgłoski oraz samogłoski w słowie hulajnoga. Następnie pod ułożonymi wcześniej białymi kartonikami, niech dziecko ułoży odpowiednio czerwone i niebieskie kartoniki.
8. Pokaz litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Rodzicu wyjaśnij, że głosce h odpowiadają dwa zapisy – litera h, i litera ch.
9. Prosimy, aby dzieci pod modelem słowa hulajnoga umieściły odpowiadające poznane litery z nasion, guzików, włóczki i przeczytały powstały wyraz.
10.A teraz będziemy układać wyrazy z literką h. Kochany rodzicu podaj nazwy dziecku czyli hałas, hamak, harfa, hokej, homar, hotel. Zadaniem dziecka jest ułożenie tych słów z rozsypanki literowej. Poniżej umieszczamy plik z przygotowanymi literami, jeżeli nie mają państwo drukarki można napisać litery i wyciąć bądź ułożyć z włóczki
11.Kreślenie nowo poznanej litery h, H na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica czy rodzeństwa. Możemy również nową poznaną literę spróbować napisać na tacce z kaszą/mąką Zwracajmy uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery
Dopiero teraz możemy przejeść do pisania literki H,h po śladach i samodzielnie
12. A teraz trochę poćwiczymy Na początek krótka rozgrzewka
Następnie zapraszamy do ćwiczeń ruchowych przy muzyce na pewno naszym Motylkom się to spodoba
To już tyle na dziś. Życzymy miłego popołudnia Wasze Panie
Źródła: youtube.com, przewodnik metodyczny „Kolorowy start”, przedszkouczek.pl