Cele:
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu,
– rozwijanie pamięci dowolnej,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
– rozwijanie sprawności palców.
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: karty pracy do wydrukowania, ołówek, kredki, kwadratowa kartka (brązowa, czarna lub w łaty)
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Lubię-mówić.-Część-1.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Myślę-rozwiązuję-i…-wiem-Klasy-1–3.pdf
Przebieg:
1. Uważne słuchanie czytanego tekstu.
Posłuchaj opowiadania i postaraj się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.
Przedszkolaki spędzają popołudnie na przedszkolnym placu zabaw. Ania
z Kasią wspinają się po drabince. Agata z Basią robią babki z piasku,
a obok Piotrek z Łukaszem budują piaskowy zamek. Gosia buja się
na huśtawce. Na swoją kolejkę czeka już Karolina. Kamil z Robertem
wymachują patykami, udając, że walczą ze sobą mieczami. Pani Mariola
siedzi na ławce i czujnie obserwuje dzieci.
Wymień imiona dzieci, które zapamiętałaś/-eś. Nie martw się, jeśli nie pamiętasz wszystkich.
2. Rysowanie wg kodu.
Narysuj drogę Kasi do jej ulubionego miejsca spacerów wg podanego kodu.
3. Rysowanie po śladzie.
Narysuj bukiet kwiatów i wazon po śladzie, bez odrywania kredki od kartki, zgodnie z kierunkiem, który wskazują strzałki, zaczynając od miejsc oznaczonych cyframi.
4. Papierowy piesek.
Wykonaj pieska z kwadratowej kartki wg instrukcji.
5. Co tu nie pasuje? (karta z zadaniem 16)
Skreśl w każdym szeregu rysunek, który nie pasuje do pozostałych.
6. Opowiadanie, co jest na obrazku. (karta z zadaniem 2)
Przyjrzyj się obrazkowi. Powiedz, co widzisz.
– Co robi dziewczynka?
– Co ona je?
– Co robi chłopiec?
Znajdź na obrazku i zaznacz to, co widzisz na małych obrazkach – połącz liniami. Pokoloruj obrazek.
Renata Hływa
Źródło:
www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/