Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Cele:

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu,

– rozwijanie pamięci dowolnej,

– rozwijanie logicznego myślenia,

– doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,

– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

– rozwijanie sprawności palców.

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: karty pracy do wydrukowania, ołówek, kredki, kwadratowa kartka (brązowa, czarna lub w łaty)

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Lubię-mówić.-Część-1.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Myślę-rozwiązuję-i…-wiem-Klasy-1–3.pdf

Przebieg:

1. Uważne słuchanie czytanego tekstu.

Posłuchaj opowiadania i postaraj się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.

Przedszkolaki spędzają popołudnie na przedszkolnym placu zabaw. Ania
z Kasią wspinają się po drabince. Agata z Basią robią babki z piasku,
a obok Piotrek z Łukaszem budują piaskowy zamek. Gosia buja się
na huśtawce. Na swoją kolejkę czeka już Karolina. Kamil z Robertem
wymachują patykami, udając, że walczą ze sobą mieczami. Pani Mariola
siedzi na ławce i czujnie obserwuje dzieci.

Wymień imiona dzieci, które zapamiętałaś/-eś. Nie martw się, jeśli nie pamiętasz wszystkich.

2. Rysowanie wg kodu.

Narysuj drogę Kasi do jej ulubionego miejsca spacerów wg podanego kodu.

3. Rysowanie po śladzie.

Narysuj bukiet kwiatów i wazon po śladzie, bez odrywania kredki od kartki, zgodnie z kierunkiem, który wskazują strzałki, zaczynając od miejsc oznaczonych cyframi.

4. Papierowy piesek.

Wykonaj pieska z kwadratowej kartki wg instrukcji.

5. Co tu nie pasuje? (karta z zadaniem 16)

Skreśl w każdym szeregu rysunek, który nie pasuje do pozostałych.

6. Opowiadanie, co jest na obrazku. (karta z zadaniem 2)

Przyjrzyj się obrazkowi. Powiedz, co widzisz.

– Co robi dziewczynka?

– Co ona je?

– Co robi chłopiec?

Znajdź na obrazku i zaznacz to, co widzisz na małych obrazkach – połącz liniami. Pokoloruj obrazek.

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/