Dzień dobry w środę!
Na dobry początek dnia, troszkę się poruszamy. Rodziców prosimy o przeczytanie poniższego tekstu a Was, drogie dzieci o wykonanie czynności podanych w nawiasach. Do dzieła!
Jest pogoda, słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie klaszcząc w dłonie)
A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.
(dzieci ilustrują ruchem spadający z nieba deszcz)
I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)
Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i podskakują)
Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.
(dzieci wykonują podskoki)
Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.
(dzieci naśladują skoki żabki)
Do odpoczynku zachęciła i piosenkę szybko wymyśliła.
A teraz zapraszamy do zabawy przy piosence napisanej przez żabkę… Posłuchajcie! 🙂
„BĄKI Z ŁĄKI”
Znów się zastanawiam jak w każde lato
Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?
Na trawie, na łące kocyk rozłożę
Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!
Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele! x2
Pracują ciężko i pyłek zbierają
Dzięki nim kwiaty dobrze się mają
A także owoce, warzywa i zboże
Jak to się dzieje, spytać ktoś może?
Bąki z łąki… x2
Gdy leci owad z kwiatka do kwiatka
Teraz rozwiąże się ta zagadka
Cały się kąpie w słodkim nektarze
I przez przypadek pyłek przekaże
Bąki z łąki… x2
Po wysłuchaniu piosenki, postarajcie się udzielić odpowiedzi na następujące pytania: Gdzie możemy zobaczyć przyjaciół naszej planety? Jak myślicie, co można znaleźć i kogo spotkać na łące? Czego nie należy na niej robić? Czy owady są nam potrzebne? Dlaczego?
Po krótkiej rozmowie czeka was fantastyczna praca plastyczna – waszym zadaniem będzie stworzenie pracy dowolną techniką na której przedstawicie łąkę/las czy inne miejsce znajdujące się w waszym regionie w którym można spotkać naszych małych przyjaciół. Nie zapomnijcie też o tęczy! Liczymy na waszą niezawodną kreatywność!
A teraz czas na rozruszanie waszych rączek czyli karty pracy. Zadanie numer jeden – w nim należy wyciąć wszystkie elementy, ułożyć wg podanego wzoru i nakleić na osobną kartkę. Kolejne to labirynt – w nim musicie zaprowadzić małą pszczółkę do domku. Pod spodem napiszcie proszę jak nazywa się wasz dom – czyli miejscowość w której mieszkacie. Powodzenia!
A na koniec zagadki!
1. Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko… (pszczoła)
2. Czerwone ma nogi, biało-czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka… (bocian)
3. Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie… (żaby)
4. Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie… (ślimak)
5. Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce… (biedronka)
6. Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy… (słońce)
7. Kolorowe i pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy…
(kwiaty)
Prosimy was również o uzupełnienie kart pracy ze strony 17 i 18 w żółtej książce.
Pozdrawiamy was serdecznie i czekamy na fotorelacje!
Natalia
Źródła: youtube.com, edukacja.edux.pl, przedszkola.edu.pl