Dzień dobry w piątek 🙂
Wiemy, że dzielnie pracujecie i bardzo nas to cieszy. Mam nadzieje, że dzisiaj również jesteście gotowi do działania.
Zadanie nr
Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne – wierszyk: „Gimnastyka”:
Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.
Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.
Zadanie nr 2
Nie możemy zapomnieć o porannej gimnastyce. zapraszamy Was do zabawy ze świeżakami.
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
Zadanie nr 3
Rodzicu przygotuj kilka rzeczy, które będą potrzebne do poniższego opowiadania: czerwoną, niebieską, zieloną i białą kredkę lub inne rzeczy mające ten kolor. Wycięte figury geometryczne : kwadrat, trójkąt, koło.
Zadaniem dziecka jest uważnie słuchać opowiadania i pokazywać odpowiedni kolor i figurę geometryczną.
Po całym tygodniu pracy w niedzielę mama z tatą i dziećmi poszli na lody. Mama założyła czerwoną sukienkę. Tata miał niebieski garnitur. Dzieci były zadowolone, bo pogoda była piękna i mocno świeciło żółte słońce. Idąc miastem mijali wiele kwadratowych domów, które miały trójkątne dachy. Z daleka było widać zielony budynek lodziarni wymalowany w gwiazdki. Przy lodziarni była bardzo duża kolejka w kształcie koła i trzeba było chwilkę postać. Dzieci poprosiły o dwie gałki lodów czekoladowych, a rodzice po trzy gałki lodów truskawkowych. Lody były bardzo smaczne, ale gorące słońce szybko je rozpuszczało i białe bluzki dzieci pokryły się czekoladowymi plamami. Rodzina po zjedzeniu lodów poszła na spacer. To był udany dzień, a dzieci w podziękowaniu narysowały rodzicom piękną laurkę całą w serduszka.
Zadanie nr 4
Po intensywnej pracy zapraszamy na chwile odpoczynku. Masażyk wykonujemy naprzemiennie.
„Co robią – jakie zawody wykonują ludzie w Głogowie”.
Dziecko i rodzic zwrócone do siebie plecami wykonują na plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka. Rodzic mówi wiersz.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).
Karta pracy
Pozdrawiamy
Agnieszka Tadajewska, Ewelina Narwojsz, Ewelina Siedy