Świat zwierząt 7

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 13.05.2020 (środa)

Witam  Drogie DZIECI!

Już po raz siódmy spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami domowymi i dzikimi. Niestety po raz ostatni, ale nie martwcie się. Aby zachować wspomnienie po tych spotkaniach proponuję dzisiaj zabawy twórcze – wykonanie papierowych zwierzątek. Wybierzcie którąś z propozycji lub skorzystajcie ze wszystkich. Przygotujcie potrzebne materiały i zapraszam do pracy.

Jeżeli zechcecie pochwalić się swoimi pracami i /lub prezentacją wybranej piosenki czy rymowanki przyślijcie zdjęcia i/lub nagrania.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

farm animals

5-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy zwierząt  i czynności podczas zabaw rytmiczno-słownej The Animal Flash! – link-

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (I love BOO, poziom B, CD 2.11)    

   i muzyczno-ruchowych  Animals  Talk! – link  –

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki- iloveboo#boob

   (I love BOO, poziom B, CD 2.12/2.13) i Story 7 Action Song

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

  (I love BOO, poziom B, CD 2.15)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny),  feet (stopy), wash (myć), climb (wspinać się), swim (pływać), hop (skakać), roll (turlać się), dirty (brudny),  feet (stopy), wash (myć); numbers 1-6 (one–two-three-four-five-six) – (liczby 1-6); colours – yellow, red, blue, green, orange, brown).

The Animal Flash!

A bunny! A bunny! A bunny… And a duck!       (klaśnij na pierwsza sylabę słowa “bunny”)

A duck! A duck! A duck… And a cat!                 (tupnij na  słowo ”duck”)

A cat! A cat! A cat… And a pig!                          (podskocz na słowo “cat”)

A pig! A pig! A pig… And a dog!                        (puknij w podłogę na słowo “pig”)

A dog! A dog! A dog… And stop!                      (klepnij się w uda na słowo “ dog”)

(2x ze zmienną intonacją)

Animals Talk!

Bunny, bunny, bunny                              (przyłóż dłonie (“uszy”) do głowy

How are you?                                          (zwróć się do dziecka rozkładając ręce)

Hop, hop, hop.                                        (skacz trzy razy udając królika)

Fine, thank you!                                      (wystaw kciuki do góry)

Duck, duck, duck.                                   (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

How are you?

Quack, quack, quack.                              (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

Fine, thank you!

Cat, cat, cat.                                            (myj policzek wierzchem dłoni)

How are you?

Meaow, meaow, meaow.         (myj policzek wierzchem dłoni)

Fine, thank you!

Pig, pig, pig.                          (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

How are you?

Oink, oink, oink,                   (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

Fine, thank you!

Dog, dog, dog.                     (naśladuj psi gest “proszenia”)

How are you?

Woof, woof, woof.                (naśladuj psi gest “proszenia”)

Fine, thank you!

Story 7 Action Song

Boo oh,  Boo, where are you ?

Meaow …                                       (rozłóż ręce w geście „nie wiem”)

Climb, climb,  climb!  

Climb, climb,  climb!    

Climb – with – me!                        (udawaj kotka wspinającego sie po na drzewa)

Hop…                                    

Hop, hop, hop!                                     

Hop, hop, hop!                                      

Hop – with – me!                          (skacz udając króliczka)                 

Quack…

Swim, swim, swim!

Swim, swim, swim!

Swim – with – me!                      (ugnij nogi w kolanach I udawaj pływajacą kaczkę)                   

Oink,

Roll, roll, roll!

Roll, roll, roll!

Roll– with – me!                         (turlaj się po podłodze)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link        https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 1-6 (kolory, liczby) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=2

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=4

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=6

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=8

–  flipbook – karty obrazkowe 43-49 (zwierzęta, czysty, brudny) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=50

–  flipbook –  minikarty obrazkowe 23-27 (zwierzęta) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=50

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=54

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy twórcze

   – pies i kot z papierowych torebek – https://youtu.be/3689ZY-RKVc  i https://youtu.be/y8Sn4EYdNjs   

   – papierowy piesek – https://youtu.be/fBeXZLShcUE

– rodzicu, w oparciu o załączone  instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy

2.zabawy zabawy rytmiczno-słowne The Animal Flash! (CD 2.11)    – link-

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

   i muzyczno-ruchowe Animals  Talk! (CD 2.12/2.13) link  –

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki- iloveboo#boob

   i Story 7 Action Song (CD 2.15)link  –

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

  – rodzicu, odtwórz  nagrania, zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrań i utrwalania tekstu, 

  powtórz kilkukrotnie .

wild animals

6-latki – Dzieci:

–  powtarzają  nazwy zwierząt ,części ciała i liczb w zabawie muzyczno-ruchowej  Who Am I?

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus – (I love BOO, poziom B+, CD 2.10/2.11)

–  powtarzają nazwy emocji  w zabawie rytmiczno-ruchowej  The Monster Island

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus – (I love BOO, poziom B+, CD 2.13)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła),  tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…(  Mam…),   Who am I?  (Kim jestem?), That’s me!  (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;, colours (kolory) – yellow, brown, red, blue, orange, purple!; happy (szczęśliwy/radosny),  sad (smutny), curious (ciekawy), scared (przestraszony), nose (nos), mouth (usta)

Who Am I?

I’ve got two wings! Big, big wings!     (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu)

Who am I, can you see?                               (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A parrot? A parrot! … That’s me!              (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż siebie)

I’ve got a tail!  A long,long tail!          (machaj ręką za plecami, jak ogonem)

Who am I, can you see?                             (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A monkey? A monkey!… That’s me!         (drap się po głowie, wskaż siebie)

I’ve got two arms! Short, short arms!       (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach)

Who am I, can you see?                              (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A kangaroo? A kangaroo!… That’s me! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach, wskaż siebie)

I’ve got big eyes and teeth! Big, big teeth! (otwórz szeroko oczy, wyszczerz zęby)

Who am I, can you see?                       

Who am I? One.. two…three…                     (rozłóż ręce w geście zapytania)

A Lion?  A lion!  !… That’s me!                   (zrób groźną minę i wskaż na siebie)      

The Monster Island

One happy monster on Monster Island!

Two happy monsters on Monster Island!  (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem. Uśmiechnij się , podskocz radośnie)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are… sad!               (wycieraj oczy rękoma)

Three sad monsters on Monster Island! 

Four sad monsters on Monster Island!     (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem wycieraj oczy rękoma)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are…  curious!          (zrób ciekawską minę)

Five curious monsters on Monster Island!

Six curious monsters on Monster Island!

Seven curious monsters on Monster Island!  (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z   potworkiem, zrób ciekawską minę)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are… scared!                     (trzęś się ze strachu) 

Eight scared monsters on Monster Island!

Nine scared monsters on Monster Island!

Ten scared monsters on Monster Island!          (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z   potworkiem, trzęś się ze strachu) 

The funny monsters fall down!                         (udawaj, że się przewracasz)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm  lub  link  –  https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56

–  flipbook – karty obrazkowe 55-58 (potworki, emocje) – poziom B+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=58

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=60

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy twórcze

   – lew – https://youtu.be/LOkFL4Nyaew

   – figurka lwa – https://youtu.be/jFSmVxPzp3o

– rodzicu, w oparciu o załączone  instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy

2.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Who Am I? (CD 2.10/2.11)rodzicu, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do naśladowania zwierząt i utrwalania słownictwa i struktur językowych

3.zabawa rytmiczno-ruchowa The Monster Island (CD 2.13) – rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dziecko  obrazowania treści utworu i  powtarzania słów,

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe (duże i małe) poziomy  B i B+   ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl

4)) ilustracje, filmy -istrukcje   – internet

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak