Różnicowanie głosek s-sz

Cele:

– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego,

– rozwijanie umiejętności prawidłowej artykulacji głosek s-sz,

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

– rozwijanie sprawności manualnej,

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, plastelina

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/szale-czy-sale.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/węże.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/s-z.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/cienie-2.pdf

Przebieg:

1. Otocz pętlą tylko te obrazki, których nazwa rozpoczyna się od sylaby [sza]. (karta pracy nr 1)

Pokoloruj te obrazki.

2. Połącz w pary dwa takie same rysunki węży. (karta pracy z wężami)

Pamiętaj, abyś w trakcie odszukiwania par syczał/-a jak wąż.

3. Nazwij wszystkie obrazki. (karta pracy nr 11)

Pozbieraj jabłka w sadzie: za pomocą linii połącz z koszykiem tylko te owoce, na których znajduje się obrazek zawierający w nazwie głoskę [sz]. Na drzewie mogą zostać tylko jabłka z obrazkami, w których nazwie słychać głoskę [s].

Pokoloruj drzewa.

4. Odszukaj właściwy cień. (karta pracy z cieniami)

5. Zabawa z plasteliną.

Uformuj z plasteliny węża, a następne zwiń go do snu.

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/