Cele:
– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego,
– rozwijanie umiejętności prawidłowej artykulacji głosek s-sz,
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie sprawności manualnej,
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, plastelina
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/szale-czy-sale.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/węże.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/s-z.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/cienie-2.pdf
Przebieg:
1. Otocz pętlą tylko te obrazki, których nazwa rozpoczyna się od sylaby [sza]. (karta pracy nr 1)
Pokoloruj te obrazki.
2. Połącz w pary dwa takie same rysunki węży. (karta pracy z wężami)
Pamiętaj, abyś w trakcie odszukiwania par syczał/-a jak wąż.
3. Nazwij wszystkie obrazki. (karta pracy nr 11)
Pozbieraj jabłka w sadzie: za pomocą linii połącz z koszykiem tylko te owoce, na których znajduje się obrazek zawierający w nazwie głoskę [sz]. Na drzewie mogą zostać tylko jabłka z obrazkami, w których nazwie słychać głoskę [s].
Pokoloruj drzewa.
4. Odszukaj właściwy cień. (karta pracy z cieniami)
5. Zabawa z plasteliną.
Uformuj z plasteliny węża, a następne zwiń go do snu.
Renata Hływa
Źródło:
www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/