Witamy was serdecznie dzisiaj mamy dla was list od krasnala Poziomki. Wysłuchajcie go uważnie, a następnie pobawcie się z rodzicami w proponowane zabawy.
,,Jak Tomek pomagał mamusi” Autor: Bożena Forma
Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?
-Od dzisiaj będzie inaczej -postanowił.
Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.-Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło.
-Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.
Zabawa plastyczna – ozdabianie kredkami świecowymi „pomocnej dłoni”, która ma przypominać, o konieczności pomagania rodzicom w drobnych pracach w domu.
Zabawa z pokazywaniem ,,Wianek dla mamy”. Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,
dziecko unosi dłonie od podłogi w górę,
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.
dziecko unosi dłonie do nosa, robi wdech nosem,
Dzieci przyszły na łąkę
dziecko maszeruje po pokoju,
i nazrywały kwiatów
dziecko wykonuje ruch zrywania kwiatów,
z których uplotły wianek dla mamy.
dziecko robi młynek przedramionami przed sobą,
Zaniosły mamie niespodziankę,
dziecko maszeruj w miejscu, łączy dłonie na wysokości piersi,
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.
dziecko splatają ręce na wysokości ramion.
Zabawa logopedyczna „Mów tak jak ja”
Dorosły wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la -la- la–mi-la), a dziecko powtarza je w ten sam sposób.
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Jesteśmy dla siebie mili”
Nagranie znanej dzieciom piosenki, odtwarzacz CD.
Prezentujemy ukłon i pytamy, czy jest to miły sposób powitania. Pokazujemy także przybicie piątki, podanie ręki itp. i pytamy, czy dziecku kojarzy się to w miły sposób. Następnie włączamy nagranie znanej dzieciom piosenki – wówczas dziecko spacerują swobodnie po domu. Na przerwę w muzyce wita się z pozostałymi domownikami w dowolnie wybrany, miły sposób.
Pozdrawiamy serdecznie
Ewelina N. i Agnieszka T.