Usprawnianie analizatorów

Cel zajęć:  

  • Stymulowanie percepcji wzrokowej i słuchowej      
  • Usprawnianie orientacji w przestrzeni i schematu ciała
  • Doskonalenie małej motoryki            

Metoda pracy:

Elementy metody integracji sensorycznej

Elementy metody Dennisona

Pomoce dydaktyczne:

  • kolorowe pisaki, kartki papieru, kosz albo obręcz, puzzle 9karta pracy)

Przebieg zajęć:

1. Powitanie – dziecko mówi jak się nazywa i gdzie mieszka.

2. Odtwarzanie rytmu – klaskanie, pukanie, uderzanie w uda, tupanie. Rodzic pokazuje te czynności a dziecko powtarza za nim.

3. Sylabowanie wyrazów wymyślonych przez rodzica np.,. mama, kwiatek, stół itp.

4. Różnicowanie prawej i lewej strony ciała :

a) podnieś prawą rękę, lewą rękę, prawą nogę,

b) pokaż prawe oko, lewe ucho, 

c) dotknij prawą ręką lewej nogi, itp. 

5. Ruchy naprzemienne:

Podskoki obunóż, na jednej nodze, przeskoki z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi

6. Rysowanie oburącz na dużej płaszczyźnie pionowej różnych wzorów podawanych i pokazywanych przez rodzica (np. kształty, litery, szlaczki)

9. Gniecenie papieru, tworzenie z nich kul

10. Rzucanie kulami papieru do celu (kosz, obręcz). Dziecko wspólnie z rodzicem robi kule z papieru, następnie rzuca nimi do kosza albo obręczy.

 a) z pozycji stojącej w przód naprzemiennie

b) rzucanie z obrotem

11. Układanie obrazka z części – puzzle. Zadaniem dziecka jest przecięcie po linii obrazka następnie ułożenie go tak samo i przyklejenie go na kartkę. Można spróbować przeczytać wyraz KOT.

Ewelina Narwojsz