Cel zajęć:
- Stymulowanie percepcji wzrokowej i słuchowej
- Usprawnianie orientacji w przestrzeni i schematu ciała
- Doskonalenie małej motoryki
Metoda pracy:
Elementy metody integracji sensorycznej
Elementy metody Dennisona
Pomoce dydaktyczne:
- kolorowe pisaki, kartki papieru, kosz albo obręcz, puzzle 9karta pracy)
Przebieg zajęć:
1. Powitanie – dziecko mówi jak się nazywa i gdzie mieszka.
2. Odtwarzanie rytmu – klaskanie, pukanie, uderzanie w uda, tupanie. Rodzic pokazuje te czynności a dziecko powtarza za nim.
3. Sylabowanie wyrazów wymyślonych przez rodzica np.,. mama, kwiatek, stół itp.
4. Różnicowanie prawej i lewej strony ciała :
a) podnieś prawą rękę, lewą rękę, prawą nogę,
b) pokaż prawe oko, lewe ucho,
c) dotknij prawą ręką lewej nogi, itp.
5. Ruchy naprzemienne:
Podskoki obunóż, na jednej nodze, przeskoki z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi
6. Rysowanie oburącz na dużej płaszczyźnie pionowej różnych wzorów podawanych i pokazywanych przez rodzica (np. kształty, litery, szlaczki)
9. Gniecenie papieru, tworzenie z nich kul
10. Rzucanie kulami papieru do celu (kosz, obręcz). Dziecko wspólnie z rodzicem robi kule z papieru, następnie rzuca nimi do kosza albo obręczy.
a) z pozycji stojącej w przód naprzemiennie
b) rzucanie z obrotem
11. Układanie obrazka z części – puzzle. Zadaniem dziecka jest przecięcie po linii obrazka następnie ułożenie go tak samo i przyklejenie go na kartkę. Można spróbować przeczytać wyraz KOT.
Ewelina Narwojsz