Cele:
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
– doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami po linii prostej,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– utrwalanie nazw wiosennych kwiatów oraz owadów
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, nożyczki, klej
Przebieg:
1. Ćwiczenia grafomotoryczne
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/szlaczki.pdf
Rysuj szlaczki po śladzie, bez odrywania ołówka od kartki.
2. Sudoku
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/sudoku.pdf
Nazwij kwiaty przedstawione na obrazkach. (konwalia, żonkil, tulipan, przebiśnieg, szafirek, krokus, prymulka, hiacynt)
Wytnij kwadraciki z kwiatami, umieszczonymi w dolnej części karty pracy.
Uzupełnij sudoku. Pamiętaj, aby w każdym wierszu i w każdej kolumnie dany kwiatek wkleić tylko jeden raz.
3. Łąka
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/łąka.pdf
Nazwij owady i kwiaty przedstawione na obrazku.
Narysuj każdą drogę, od owada do kwiatka, innym kolorem, a dowiesz się jaki owad chce usiąść na jakim kwiatku.
4. Wiosenne kwiaty
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/wiosenne-kwiaty-1.pdf
Nazwij kwiaty przedstawione w karcie pracy.
Narysuj je dokładnie po śladzie.
5. Owady i ich cienie
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/owady-i-ich-cienie.pdf
Wytnij kwadraciki z owadami i cieniami.
Połącz w pary owady z ich cieniami.
6. Co tu brakuje?
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/dopasuj.pdf
Wytnij kwadraciki z fragmentami obrazków.
Wklej odpowiednie fragmenty w miejsca znaków zapytania tak, aby powstały całe obrazki.
Renata Hływa
Źródło:
pl.printerest.com