Ćwiczenia rozwijające umiejętności grafomotoryczne

Cele:

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

– doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami po linii prostej,

– rozwijanie logicznego myślenia,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– utrwalanie nazw wiosennych kwiatów oraz owadów

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, nożyczki, klej

Przebieg:

1. Ćwiczenia grafomotoryczne

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/szlaczki.pdf

Rysuj szlaczki po śladzie, bez odrywania ołówka od kartki.

2. Sudoku

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/sudoku.pdf

Nazwij kwiaty przedstawione na obrazkach. (konwalia, żonkil, tulipan, przebiśnieg, szafirek, krokus, prymulka, hiacynt)

Wytnij kwadraciki z kwiatami, umieszczonymi w dolnej części karty pracy.

Uzupełnij sudoku. Pamiętaj, aby w każdym wierszu i w każdej kolumnie dany kwiatek wkleić tylko jeden raz.

3. Łąka

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/łąka.pdf

Nazwij owady i kwiaty przedstawione na obrazku.

Narysuj każdą drogę, od owada do kwiatka, innym kolorem, a dowiesz się jaki owad chce usiąść na jakim kwiatku.

4. Wiosenne kwiaty

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/wiosenne-kwiaty-1.pdf

Nazwij kwiaty przedstawione w karcie pracy.

Narysuj je dokładnie po śladzie.

5. Owady i ich cienie

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/owady-i-ich-cienie.pdf

Wytnij kwadraciki z owadami i cieniami.

Połącz w pary owady z ich cieniami.

6. Co tu brakuje?

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/dopasuj.pdf

Wytnij kwadraciki z fragmentami obrazków.

Wklej odpowiednie fragmenty w miejsca znaków zapytania tak, aby powstały całe obrazki.

Renata Hływa

Źródło:

pl.printerest.com