Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze -29.05.2020 (piątek)
Dzień dobry, dzieci!
Mam nadzieję, że podobają Wam się zabawy związane z rodziną! Która jest Wasza ulubiona? Dzisiaj będziemy się dużo ruszać, kołysać i podskakiwać! Zapraszam do zabawy!
RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.
3-latki – Dzieci:
- utrwalają słownictwo związane z rodziną w piosence Mummy, Daddy, You and Me – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.14)
- rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
- uczestniczą w zabawach muzycznych, ruchowych i manipulacyjnych
- utrwalają nazwy kolorów
Kluczowe słownictwo:
mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), red (czerwony), yellow (żółty), green (zielony), blue (niebieski)
Mummy, Daddy, You and Me
Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)
You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)
A family, a family! (przytul dziecko)
Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)
You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)
In the house, (zrób nad głową trójkątny „dach”)
1, 2, 3! (policz na palcach do trzech)
A family, a family! (przytul dziecko)
In the house! (zrób nad głową trójkątny „dach”)
… A family! (przytul dziecko)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 40-43 (rodzina) – poziom A
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44
– dodatkowo – karty obrazkowe 1-2, 4-5, 11-12, 24-25 – poziom A
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=3
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=4
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=6
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=12
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=14
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=26
– wyprawka
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_wypr/mobile/index.html#p=2
Proponowane zabawy:
- Zabawa ruchowa Go over it again!: Do zabawy potrzebne będą karty obrazkowe (40-43), dwa krzesła i sznurek lub skakanka. Zaprezentuj dziecku kolejne karty, powtarzając ich nazwy Who is it? (Kto to jest?) What is it? (Co to jest?).Ustaw dwa krzesła naprzeciwko siebie i rozepnij między nimi sznurek lub skakankę (przywiąż to na tyle nisko, aby dziecko mogło swobodnie nad tym przejść). Do sznurka przyczep cztery klamerki do wieszania bielizny. Zwróć uwagę dziecka na rozpięty pomiędzy krzesłami sznurek (skakankę) oraz na klamerki.Przypnij karty obrazkowe do klamerek jednocześnie powtarzając ich nazwy Let’s put op the… (umieśćmy tam…) the mummy… the daddy… the family… and – ? Yes, the house! OK!Zabawa polega na przechodzeniu nad kartą, której nazwę wymienisz Go over the … (przejdź nad) np. family. Pochwal dziecko po poprawnym wykonaniu każdego przykładu Well done / Good job/ Great.
- Zabawa koncepcyjna The odd-one-out: Do zabawy potrzebne będą karty obrazkowe 1-2, 4-5, 11-12, 24-25, 40-43 oraz sznurek lub skakanka.Rozłóż na podłodze sznurek lub skakankę w kształcie okręgu i usiądź z dzieckiem naprzeciwko niego. Pokazuj kolejne pary kart i umieszczaj je wewnątrz okręgu, jednocześnie powtarzając z dzieckiem ich nazwy What colour is it? (Jakiego to jest koloru?) Red and – ? Yellow!; What is it? (Co to jest?) An apple and a – banana! That’s right! (Zgadza się!)Do każdej tematycznie spójnej pary kart dołóż jedną kartę z zestawu kart obrazkowych 40-43 i zachęć dziecko, by ją nazwało And here – who / what is it? (A tutaj – kto / co jest?) Yes it’s mummy / daddy / a family / a house.Zapytaj dziecko, która z kart nie pasuje do pozostałych i zachęć je, aby Ci ją podało: Red, yellow and… mummy? Uh – oh! No, no, no! Which one is the odd-one-out? (Który obrazek nie pasuje do pozostałych?) Yes, it’s mummy / daddy / a family / a house. Can I have the mummy / daddy / a family / a house card, please? (Czy możesz mi podać kartę …?) Thank you!
- Zabawa muzyczno-ruchowa Mummy, Daddy, You and Me: Rozłóż karty obrazkowe w widocznym dla dziecka miejscu, jednocześnie powtarzając ich nazwy. Odtwórz piosenkę (CD 2.14). Zachęcaj dziecko do obrazowania treści piosenki ruchem i gestem, a w razie potrzeby wskazuj właściwe karty obrazkowe.
- Zabawa manipulacyjna Tick-tock… stop!: Do zabawy potrzebne będą karty obrazkowe 40-43, tarcza Tick-tock… stop!, liście z wyprawki oraz klamerki do wieszania bielizny.Zwróć uwagę dziecka na tarczę Tick-tock… stop! Zachęć je do przypięcia wybranych przez Ciebie elementów we właściwej kolejności Put the mummy, daddy right here! (Przypnij mamę, tatę tutaj)Kręć strzałką, powtarzaj słowa Tick-tock, tick-tock, tick-tock… i zachęcaj dziecko, aby Cię naśladowało. Po chwili zatrzymaj strzałkę i zapytaj, jaki obrazek ona wskazuje: Tick-tock… Stop! Oh, look! (Spójrz) What is it? (Co to jest?) Yes, it’s a house / a family / mummy / daddy.Jeśli chcesz utrudnić zabawę, przygotuj karty obrazkowe z wcześniej omawianych rozdziałów.
4-latki – Dzieci:
- utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu i poszerzają zakres leksykalny w oparciu o piosenkę Let’s go on holiday!
- rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
- poznają piosenkę Let’s go on holiday! – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.13)
Kluczowe słownictwo:
mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday(wakacje)
Let’s go on holiday!
Let’s go on holiday, holiday, holiday! Yes, let’s go! (wykonaj ręką zapraszający gest „chodźmy”, maszeruj w miejscu)
Let’s go by car, by car, by car! Yes, let’s go! (udawaj, że kręcisz kierownicą w prawo i w lewo, naśladuj dźwięk auta)
… Oh, no! (upadnij, złap się za głowę)
Let’s go by train, by train, by train! Yes, let’s go! (naśladuj rękami ruch kół pociągu)
… Oh, no! (upadnij, złap się za głowę)
Let’s go by boat, by boat, by boat! Yes, let’s go! (udawaj, że wiosłujesz, kołysz się na lewo i prawo)
… Oh, no! („wypadnij” z łodzi, złap się za głowę)
Let’s go by balloon, by balloon, by balloon! Yes, let’s go! (przykucnij i powoli wstawaj, machaj w górze rękami)
Let’s go on holiday! Yes, let’s go! (poruszaj się swobodnie po pokoju, udawaj, że latasz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards
– flipbook – karty obrazkowe 17 i 42-47 (rodzina i środki transportu)
Proponowane zabawy:
- Zabawa muzyczno-ruchowa Let’s go on holiday!(CD 2.13): Umieść w dobrze widocznym miejscu karty obrazkowe powtarzając ich nazwy: a holiday/a car/a train/ a boat/a balloon. Odtwórz piosenkę Let’s go on holiday!, obrazuj jej treść i powtarzaj słowa.Możesz wskazywać razem z dzieckiem odpowiednie karty we właściwych momentach.
- Zabawa utrwalająca słownictwo Express flash!: Pokazuj dziecku karty obrazkowe (42-47) w dość szybkim tempie i zachęcaj do ich nazywania What is it? (Co to jest?)
- Multisensoryczna zabawa tematyczna Let’s bid!: Do zabawy potrzebne będą karty obrazkowe 17, 44-47, młotek-zabawka i nieprzezroczyste pudełka z klockami. Pokaż dziecku pudełko z klockami Look! (Spójrz!). Poruszaj jednym z nich tak, by dziecko usłyszało stukanie i zapytaj Listen! What can it be? Yes, blocks! (Posłuchaj! Co to może być? Tak, to klocki!) Ułóż pudełka przed dzieckiem, a na każdym z nich umieść kartę obrazkową, powtarzając ich nazwy.Grzechocz kolejnymi pudełkami i zachęcaj dziecko do zgadywania, ile klocków się w nich znajduje Let’s bid! How many blocks are there in the car (train, boat, …) box? One? Two? Three? (Zgadujmy! Ile klocków jest w pudełku z autem? Jeden? Dwa? Trzy?). Używaj młotka, by zasygnalizować, że dziecko podało poprawną liczbę klocków i pochwal je Well done / Good job / Great. Otwórz pudełko i wyjmij z niego kolejne klocki, licząc je razem z dzieckiem. Powtórz zabawę z kolejnymi pudełkami.Możesz umieścić klocki w nieprzezroczystych woreczkach i aktywizować zmysł dotyku, pozwalając dziecku je zbadać przed zgadywaniem.
- Zabawa ruchowa An obstacle course: Ułóż tor przeszkód z dowolnych przedmiotów (skakanek, poduszek, hula hop itp.). Ustaw dziecko przed linią startu Stand here, like this! (Stań tutaj, w ten sposób!). Na Twój znak dziecko pokonuje tor przeszkód imitując środki transportu, których nazwy wymienisz (car, train, boat, balloon).Do zabawy możesz zaangażować pozostałych członków rodziny.
W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
- treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziom Ai A+ (wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl/)
- audio CD, flipbooki – karty obrazkowe, poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl/)
- słowniczki obrazkowe – https://www.anglomaniacy.pl/
- ilustracje – internet
Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska
Opiekun praktyki: Ewa Jezierska-Woźniak