Dzień dobry Drogie DZIECI!
Jutro rozpoczyna się kalendarzowa wiosna. W poniedziałek ją przywitamy. Spójrzcie jak dookoła robi się kolorowo.
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do kolejnej wiosennej zabawy i utrwalania tego co już na pewno znacie.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną lub wykonanie piosenki), jak równie własne zaangażowanie w te działania – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Dziecko:
– utrwala słownictwo związane z wiosną
– poznaje słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych
– utrwala nazwy kolorów
– słucha wiosennych piosenek The Spring Flash! i The Spring Song i obrazuje ich treść ruchem
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO poziom A, CD 2.28/2.29 i 2.30)
Kluczowe słownictwo:
spring (wiosna); sunny (słonecznie); egg/eggs (jajko/jajka); chick (kurczątko); yellow (żółty); red (czerwony); green (zielony);
The Spring Flash!
Spring, spring, spring! (przeciągnij się z uśmiechem)
One, two, three! (klaśnij w dłonie 3 razy)
It’s sunny, sunny! (poruszaj palcami otwartej dłoni symbolizującej świecące słońce)
Yippee! Yippee! (wyskocz do góry z radości)
A chick, a chick, a chick! Peep, peep, peep! (zegnij ręce w łokciach i poruszaj nimi jak skrzydełkami)
An egg, an egg, an egg! (narysuj w powietrzu owal)
Colour it with me! (udawaj,że malujesz jako)
Now say it quickly! Quickly, quickly, quickly! (a teraz powiedz to szybciej)
Spring, spring, spring! (przeciągnij się z uśmiechem)
One, two, three! (klaśnij w dłonie 3 razy)
It’s sunny, sunny! (poruszaj palcami otwartej dłoni symbolizującej świecące słońce)
Yippee! Yippee! (wyskocz do góry z radości)
A chick, a chick, a chick! Peep, peep, peep! (zegnij ręce w łokciach i poruszaj nimi jak skrzydełkami)
An egg, an egg, an egg! (narysuj w powietrzu owal)
Colour it with me! (udawaj,że malujesz jajko)
Beautifull! Bravo everybody!
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w muzycznej zabawie tematycznej – The Spring Song – wydrukuj i wytnij kartę „spring” oraz identycznego formatu kilka pustych kart, kartę obrazkową ułóż obrazkiem do dołu i rozpocznij zabawę pytając dziecko Where is the spring? Here, here or here? Dziecko wskazuje kartę – potwierdzaj – Yes, the spring is here! lub zaprzeczaj No spring! itd
2.w zabawie muzyczno-ruchowej The Spring Flash! – powtórz z dziećmi klika razy ruchy, upewnij się czy je dobrze zapamiętały, odtwórz utwór, obrazy j gestami i zachęcaj dzieci, by robiły to samo
3.w zabawie z kolorami (yellow, red, green) – kolorowe jajka (karty obrazkowe) lub wycięte z kolorowego papieru – pytaj dzieci o kolory Where is yellow? Here, here or here? itd. zmieniając pytanie o kolor, potwierdzaj odpowiedź – Yes, yellow is here! lub zaprzeczaj No yellow! itd
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – A (Mac Edukacja)
2) audio CD – platforma Mac Edukacja
3) obrazy – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak