Scenariusz zabaw dla 3latków na dzień 20.03.

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Jutro rozpoczyna się kalendarzowa wiosna. W poniedziałek ją przywitamy. Spójrzcie jak dookoła robi się kolorowo.

Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do kolejnej wiosennej zabawy i utrwalania tego co już na pewno znacie.

RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.

Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną  lub wykonanie piosenki), jak równie własne zaangażowanie w te działania  – proszę o nadsyłanie  zdjęć / nagrań na  e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.

Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Dziecko:
– utrwala słownictwo związane z wiosną
– poznaje słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych
– utrwala nazwy kolorów
– słucha wiosennych piosenek The Spring Flash! i The Spring Song i obrazuje ich treść ruchem
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO poziom A, CD 2.28/2.29 i 2.30)

Kluczowe słownictwo:
spring  (wiosna); sunny (słonecznie); egg/eggs (jajko/jajka); chick (kurczątko); yellow (żółty); red (czerwony); green (zielony);

The Spring Flash!
Spring, spring, spring!       (przeciągnij się z uśmiechem)
One, two, three!                (klaśnij w dłonie 3 razy)
It’s sunny, sunny!              (poruszaj palcami otwartej dłoni symbolizującej świecące słońce)
Yippee! Yippee!                (wyskocz do góry z radości)
A chick,  a chick, a chick! Peep, peep, peep! (zegnij ręce w łokciach i poruszaj nimi jak skrzydełkami)
An egg, an egg, an egg!   (narysuj w powietrzu owal)
Colour it with me!             (udawaj,że malujesz jako)

Now say it quickly! Quickly, quickly, quickly!  (a teraz powiedz to szybciej)

Spring, spring, spring!       (przeciągnij się z uśmiechem)
One, two, three!                (klaśnij w dłonie 3 razy)
It’s sunny, sunny!              (poruszaj palcami otwartej dłoni symbolizującej świecące słońce)
Yippee! Yippee!                (wyskocz do góry z radości)
A chick,  a chick, a chick! Peep, peep, peep! (zegnij ręce w łokciach i poruszaj nimi jak skrzydełkami)
An egg, an egg, an egg!   (narysuj w powietrzu owal)
Colour it with me!             (udawaj,że malujesz jajko)

Beautifull! Bravo everybody!

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w muzycznej zabawie tematycznej – The Spring Song – wydrukuj i wytnij kartę „spring” oraz identycznego formatu kilka pustych  kart, kartę obrazkową ułóż obrazkiem do dołu i rozpocznij zabawę pytając dziecko Where is the spring?  Here, here or here? Dziecko wskazuje kartę  – potwierdzaj – Yes, the spring is here! lub zaprzeczaj  No spring! itd

2.w zabawie muzyczno-ruchowej The Spring Flash! – powtórz z dziećmi klika razy ruchy, upewnij się czy je dobrze zapamiętały, odtwórz utwór, obrazy j  gestami i zachęcaj dzieci, by robiły to samo

3.w zabawie z kolorami (yellow, red, green) – kolorowe jajka (karty obrazkowe) lub wycięte z kolorowego papieru – pytaj dzieci o kolory  Where is yellow?  Here, here or here? itd. zmieniając pytanie o kolor, potwierdzaj odpowiedź – Yes, yellow is here! lub zaprzeczaj  No yellow! itd

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” –  A   (Mac Edukacja)
2) audio CD – platforma Mac Edukacja
3) obrazy – internet

Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak