Dzień dobry Drogie DZIECI!
Wiosna jest już pośród nas. Zachęcam dziś do wiosennych zabaw z językiem angielskim. A może uda się wybrać na spacer w poszukiwaniu jej oznak. Rozglądnijcie się dookoła. Czujecie? Widzicie? Co się zmienia? Na motyle i pszczoły trochę za wcześnie. Ale jak pięknie rozwijają się kwiaty i drzewa. Ponadto zbliżają się Święta Wielkanocne – może zapuka do drzwi jakiś zajączek :}
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci ( pracę plastyczną lub wykonanie piosenki), jak również własne zaangażowanie w te działania – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Dziecko:
- poznaje słownictwo związane z wiosną
- słucha wiosennej piosenki Spring Time! i obrazuje jej treść ruchem
- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booaplus
- I love BOO – A+, CD 2.23/2.24)
Kluczowe słownictwo:
spring (wiosna); butterfly (motyl); grass (trawa); flowers (kwiaty) ; bee (pszczoła); Easter Bunny (króliczek wielkanocny); Easter egg/ Easter eggs (pisanka / pisanki).
Spring Time!
Spring, spring,
Spring time! (wskaż kartę “spring”)
I can see a little bee,
flying in the tree! (obrazuj gestem lecącą pszczołę)
I can see a butterfly,
sitting on the flower! (obrazuj gestem motyla poruszającego skrzydłami)
I can see the Easter Bunny,
jumping in the grass! (udawaj skaczącego królika)
I can see an Easter egg,
in the Easter basket! (udawaj, że niesiesz koszyczek)
Easter, Easter,
Easteris here! (podskocz radośnie)
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. utrwalanie i odgrywanie piosenki Spring Time!
2.zabawa ruchowa (Animal Dance) – na podłodze uformuj trzy duże koła, połóż w nich karty ze zwierzętami z piosenki powtarzaj z dziećmi słowa (bee, butterfly, bunny). Następnie naśladuj razem z dzieckiem poszczególne zwierzęta – bee, bee, fly, fly, fly up high /butterfly, butterfly, sit on the flower/ bunny, bunny, jump, jump, jump in the grass
3.utrwalanie słownictwa w zabawie (spin the bottle – zakręć butelką) – karty obrazkowe ułóż w kole, zakręć butelką (doskonale sprawdza się plastikowa mała lub średniej wielkości wypełniona np., grochem lub fasolą) i pytaj What’s that? Yes, a bee! Perfect! No bee! itd W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony –
https://www.diki.pl/