Dzień dobry Drogie DZIECI!
W tym tygodniu zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do kolejnych wiosennych zabaw. Utrwalajcie piosenki, które znacie. Posłuchajcie nowych. Zapolujcie na jajka i przygotujcie świąteczną kartkę oraz ozdobę na głowę. Pokolorujcie jajka.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci, jak równie własne zaangażowanie w te działania – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na e’mail podany na stronie. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Dziecko:
– poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną oraz świętami wielkanocnymi
– słucha wiosennej piosenki Spring Time! i obrazuje jej treść ruchem
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booaplus
(I love BOO poziom A+, CD 2.23)
– poznaje wierszyk Fluffy bunny
– utrwala nazwy kolorów
– tworzy świąteczną kartkę , koloruje obrazek, wykonuje opaskę na głowę
– poszukuje ukrytych elementów
Kluczowe słownictwo:
spring (wiosna); sunny (słonecznie); chick (kurczątko);yellow (żółty); red (czerwony); green (zielony); butterfly (motyl); grass (trawa); flowers (kwiaty) ; bee (pszczoła); Easter Bunny (zajączek wielkanocny); Easter egg/ Easter eggs (pisanka / pisanki).
Spring Time!
Spring, spring,
Spring time! (wskaż kartę “spring”)
I can see a little bee,
flying in the tree! (obrazuj gestem lecącą pszczołę)
I can see a butterfly,
sitting on the flower! (obrazuj gestem motyla poruszającego skrzydłami)
I can see the Easter Bunny,
jumping in the grass! (udawaj skaczącego królika)
I can see an Easter egg,
in the Easter basket! (udawaj, że niesiesz koszyczek)
Easter, Easter,
Easteris here! (podskocz radośnie)
Fluffy bunny
Fluffy bunny, (ręce ułożone w kształt uszu królika, dwa podskoki)
Fluffy chick (ręce pod boki, naśladowanie machania skrzydełkami)
Jump into the basket (skok do przodu obunóż)
Quick, Quick, Quick (trzy klaśnięcia)
Karty obrazkowe:
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. Śpiewanie i odgrywanie piosenki Spring Time! -rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2. Zabawa ruchowa przy wierszyku Fluffy bunny -rodzicu powtórz wierszyk ,obrazuj jego treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3. Zabawa tropiąca (eggs hunting) – wytnij z papieru 6 szt jajek ( po 2 w kolorach yellow, red, green,), schowaj je i zachęcaj dziecko do odszukania ich wszystkich, następnie zamieńcie się rolami, przeliczaj ilość odszukanych jajek w zakresie każdego koloru lub łacznie w każdej rundzie, ustal nagrodę dla zwycięzcy
4.Wykonajcie wspólnie wielkanocną kartkę
5.Dziecko odszukuje ukryte pisanki i wielkanocnego zajączka – karty pracy 23 – flipbook – link
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp/mobile/index.html#p=46
6. Dziecko koloruje jajka – rodzicu obrazek do wydruku znajdziesz pod linkiem – https://www.firstpalette.com/pdf/eastereggs-pattern-med4a.pdf
7.Rodzicu wykonaj wspólnie z dzieckiem opaskę na głowę – uszy zajączka wielkanocnego – prosta instrukcja – link – https://youtu.be/g1PsLKa7YhI. Dziecko zakłada ją na głowę, podsakuje i mówi – Bunny, hop, hop, hop.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – A+ (wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD – strona Mac Edukacja
3) przewodnik metodyczny – Angielski dla starszaków (wyd. WSiP)
4) obrazki, kartka wielkanocna, kartya pracy, instrukcja – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak