Scenariusz zabaw z językiem angielskim dla dzieci 3-4letnich

Dzień dobry Drogie DZIECI!

W tym tygodniu zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do kolejnych wiosennych zabaw. Utrwalajcie piosenki, które znacie.  Posłuchajcie nowych. Zapolujcie na jajka i przygotujcie świąteczną kartkę oraz  ozdobę na głowę. Pokolorujcie jajka.

RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.

Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci, jak równie własne zaangażowanie w te działania  – proszę o nadsyłanie  zdjęć / nagrań na  e’mail podany na stronie. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.

Z góry dziękuję. Serdecznie wszystkich pozdrawiam

       Dziecko:

– poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną oraz świętami wielkanocnymi
– słucha wiosennej piosenki Spring Time! i obrazuje jej treść ruchem

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booaplus
(I love BOO poziom A+, CD 2.23)
– poznaje wierszyk Fluffy bunny
– utrwala nazwy kolorów
– tworzy świąteczną kartkę , koloruje obrazek, wykonuje opaskę na głowę
– poszukuje ukrytych elementów

Kluczowe słownictwo:

spring  (wiosna); sunny (słonecznie); chick (kurczątko);yellow (żółty); red (czerwony); green (zielony); butterfly (motyl); grass (trawa); flowers (kwiaty) ; bee (pszczoła); Easter Bunny (zajączek wielkanocny); Easter egg/ Easter eggs (pisanka / pisanki).

Spring Time!
Spring, spring,
Spring time!                            (wskaż kartę “spring”)
I can see a little bee,
flying in the tree!                    (obrazuj gestem lecącą pszczołę)
I can see a butterfly,
sitting on the flower!               (obrazuj gestem motyla poruszającego skrzydłami)
I can see the Easter Bunny,
jumping in the grass!              (udawaj skaczącego królika)
I can see an Easter egg,
in the Easter basket!              (udawaj, że niesiesz koszyczek)
Easter, Easter,
Easteris here!                       (podskocz radośnie)

Fluffy bunny
Fluffy bunny,                             (ręce ułożone w kształt uszu królika, dwa podskoki)
Fluffy chick                                (ręce pod boki, naśladowanie machania skrzydełkami)
Jump into the basket                 (skok do przodu obunóż)
Quick, Quick, Quick                  (trzy klaśnięcia)

Karty obrazkowe:

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. Śpiewanie i odgrywanie piosenki Spring Time! -rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2. Zabawa ruchowa przy wierszyku Fluffy bunny -rodzicu powtórz wierszyk ,obrazuj jego treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

3. Zabawa  tropiąca (eggs hunting) –  wytnij z papieru 6 szt jajek ( po 2 w kolorach yellow, red, green,),  schowaj je i zachęcaj dziecko do odszukania ich wszystkich, następnie zamieńcie się rolami, przeliczaj ilość odszukanych jajek w zakresie każdego koloru lub łacznie w każdej rundzie, ustal nagrodę dla zwycięzcy

4.Wykonajcie wspólnie wielkanocną kartkę

5.Dziecko odszukuje ukryte pisanki i wielkanocnego zajączka – karty pracy 23 – flipbook – link

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp/mobile/index.html#p=46

6. Dziecko koloruje jajka  – rodzicu obrazek do wydruku znajdziesz pod linkiem  – https://www.firstpalette.com/pdf/eastereggs-pattern-med4a.pdf

7.Rodzicu wykonaj wspólnie z dzieckiem  opaskę na głowę – uszy zajączka wielkanocnego – prosta instrukcja – link – https://youtu.be/g1PsLKa7YhI.  Dziecko zakłada ją na głowę, podsakuje i mówi – Bunny, hop, hop, hop.

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” –  A+ (wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD – strona  Mac Edukacja
3) przewodnik metodyczny – Angielski dla starszaków (wyd. WSiP)
4) obrazki, kartka wielkanocna, kartya pracy, instrukcja  – internet

Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak