Dzień dobry Drogie DZIECI!
Wiosna tuż, tuż. Przygotujcie się do jej powitania w zabawach z językiem angielskim. A może uda się wybrać na spacer w poszukiwaniu jej oznak. Rozglądnijcie się dookoła. Czujecie? Widzicie? Co się zmienia? Niechaj śpiewana przez WAS będzie pięknym powitaniem, a wykonana własnoręcznie biedronka ozdobą Waszego domu J
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci ( pracę plastyczną lub wykonanie piosenki) – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na email – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Dziecko:
- poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną
- słucha wiosennej piosenki The Spring Song i obrazuje jej treść ruchem
- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
Kluczowe słownictwo:
flowers (kwiaty); ladybird (biedronka); numbers (liczby) 1–6; body parts (części ciała) – head (głowa), nose (nos), hand (dłoń),
The Spring Song!
Flowers, flowers! (udawaj, żę wąchasz kwiatek)
Falling down, down! (naśladuj ruch spadających platków)
Ladybirds, ladybirds! (złóż dłonie w skrzydełka i naśladuj lot biedronki)
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na głowie)
On my head, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na nosie)
On my nose, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na ręce)
On my hand, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Fly to the sky, sky! (naśladuj dłońmi lot biedronki w górę)
Bye-bye!
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. zabawa muzyczno- ruchowa w nawiązaniu do piosenkiThe Spring Song(imitowanie tekstu ruchem )
2.łączenie kart obrazkowych z kartami wyrazowymi i na odwrót
3. zabawa twórcza – wykonaj swoją biedronkę wg instrukcji, jak niżej
4. utrwalanie liczenia – wydrukuj obrazek – zachęć dziecko do pokolorowania go – wytnij sześć czarnych kropek (lub zastąp je np. czarnymi nakrętkami lub guzikami), układaj na skrzydłach biedronki i pytaj How many dots? (Ile kropek?) Count… (Policz…). Pochwal za poprawną odpowiedź.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – B
2) audio CD – platforma Mac Edukacja
3) obrazki, instrukcja wykonania biedronki – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak