Dzień dobry Drogie DZIECI!
Wiosna tuż, tuż. Przygotujcie się do jej powitania w zabawach z językiem angielskim. A może uda się wybrać na spacer w poszukiwaniu jej oznak. Rozglądnijcie się dookoła. Czujecie? Widzicie? Co się zmienia? Niechaj śpiewana przez WAS piosenka będzie pięknym powitaniem, a wykonana własnoręcznie biedronka ozdobą Waszego domu J
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną lub wykonanie piosenki) – proszę o nadsyłanie zdjęć / nagrań na email – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Dziecko:
- poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną
- słucha wiosennej piosenki The Spring Song i obrazuje jej treść ruchem
- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (CD 2.29)
- słucha wiosennego wiersza It’s spring i obrazuje jego treść ruchem
- poznaje/utrwala nazwy kolorów
- rozwija sprawności rozumienia ze słuchu i komunikacyjne
Kluczowe słownictwo:
flowers (kwiaty); ladybird (biedronka); numbers (liczby) 1–6; body parts (części ciała) – head (głowa), nose (nos), hand (dłoń), red (czerwony), green (zielony), yellow (żółty), blue (niebieski), pink (różowy), orange (pomarańczowy), purple (fioletowy), brown (brązowy), white (biały), black (czarny)
The Spring Song!
Flowers, flowers! (udawaj, żę wąchasz kwiatek)
Falling down, down! (naśladuj ruch spadających platków)
Ladybirds, ladybirds! (złóż dłonie w skrzydełka i naśladuj lot biedronki)
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na głowie)
On my head, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na nosie)
On my nose, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Flying round, round.
Oh, ladybird, sit… (“wyląduj” dłonią na ręce)
On my hand, please!
Flowers, flowers!
Falling down, down!
Ladybirds, ladybirds!
Fly to the sky, sky! (naśladuj dłońmi lot biedronki w górę)
Bye-bye!
It’s Spring
It’s spring, it’s spring, (marsz w miejscu)
It’s warm outside. (marsz w miejscu i wachlowanie się dłonią)
Let’s go to the park (marsz w miejscu)
And play on the slide. (dłoń naśladuje zjeżdżanie ze zjeżdżalni)
It’s spring, it’s spring, (marsz w miejscu)
It’s cloudy outside. (marsz w miejscu z rozglądaniem się po niebie)
Let’s go to the park (marsz w miejscu)
And play on the slide. (marsz w miejscu)
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. zabawa muzyczno- ruchowa w nawiązaniu do piosenkiThe Spring Song (imitowanie tekstu ruchem )
2.łączenie kart obrazkowych z kartami wyrazowymi i na odwrót
3. zabawa twórcza – wykonaj swoją biedronkę wg instrukcji, jak niżej
4. utrwalanie liczenia – wydrukuj obrazek ( w załączeniu ) i zachęć dziecko do pokolorowania go – wytnij sześć czarnych kropek (lub zastąp je np. czarnymi nakrętkami lub guzikami), układaj na skrzydłach biedronki i pytaj How many dots? (Ile kropek?) Count… (Policz…). Pochwal za poprawną odpowiedź.
5..zabawa ruchowa przy wierszu It’s spring
6. Utrwalanie nazw kolorów w zabawie sensorycznej. Wytnij 10 kwiatów (każdy w jednym z wyżej wymienionych kolorów) z papieru kolorowego lub je pokoloruj ( załączony rysunek).
Rozwijanie sprawności komunikacyjnych
– What is it? Yes, a flower!
– What colour is it? Of course,its red! itd.
Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu – Smell the yellow flower! itd.
Zabawę można uatrakcyjnić poprzez wąchanie kwiatków z zamkniętymi oczyma i odgadywanie koloru.
Smell the flower! What colour is it? itd.