Lato 1

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 15.06.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry, dzieci!

Spójrzcie za okno, pięknie świeci słoneczko i jest cieplutko. Ale czy to już lato? Nie! Jeszcze wiosna. Ale lato już wkrótce zapuka do naszych drzwi. Przygotujmy się na jego przyjęcie.

Dzisiaj zapraszam do nowych zabaw!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

5-latki – Dzieci:

– zapoznają się ze słownictwem związanym z latem przy piosence The Summer Song!–  

  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.31)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają kompetencje koncentracji na zadaniu

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

Summer (lato),  ice-cream (lody), kite (latawiec),  fly (latać), colours (kolory)

The Summer Song!

Summer, summer!                               (skacz z radości)

Let’s go out, out!                                 (wykonaj ręką gest „za mną”)

Yellow sun, yellow sun!                      (rozłóż dłoń i pomachaj)

In the sky, sky!                                     (wskaż niebo)

Ice-cream, ice-cream!                          (udawaj, że jesz lody)

Yummy, yum,yum!                               (pogłaszcz się po brzuchu)

It’s summer time!

Let’s have fun, fun!                           (skacz z radości)

Summer, summer,                             (skacz z radości)

Let’s go out, out!                               (wykonaj ręką gest „za mną”)

Yellow sun, yellow sun!                    (rozłóż dłoń i pomachaj)

In the sky, sky!                                   (wskaż niebo)

Fly your kite, kite!                              (trzymaj rękę w górze, naśladując puszczanie latawca)

High, high, high, high!                       (stań na palcach, wyciągnij ręce wysoko ku górze)                                                                                                                  

It’s summer time!

Let’s have fun, fun!                            (skacz z radości)

Karty obrazkowe:

1. słowniczek obrazkowy (summer) – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#pictures

lub flashcards – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#flashcards i

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/summerM.pdf (możliwy wydruk)

2.flipbook – karty obrazkowe 70-72 – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=72

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=73

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=74

Proponowane zabawy:

1.Zabawa  Express flash! – zapoznanie ze słownictwem związanym z latem – rodzicu, zapoznaj dziecko z nowymi słowami, pokazuj karty (70-72) i nazywaj je – summer, ice-cream, a kite.

Przy pierwszym powtórzeniu pokazuj dziecku odpowiednie karty i rozkładaj je przed sobą.

Następnie podnoś po kolei każdą z kart , wypowiadaj jej nazwę i  i zachęcaj dziecko do powtarzania –  Summer, summer, summer! Ice-cream, ice-cream,  ice-cream! A kite. kite. kite!

Po prezentacji każdej karty połóż ją przed sobą tak, by po wprowadzeniu wszystkich powstał rząd kart. Powtórz kolejno nazwy wszystkich kart, utrwalając ich nazwy.

Dla uatrakcyjnienia zabawy zmieniaj  tempo mówienia i głośność.

Wskaz kartę i zapytaj – What is it?, zaczekaj na odpowiedź –  Summer!, pochwal- Yes, perfect! Itd.

2. Zabawa przy piosence The Summer Song! (CD 2.31) – link-

– rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem   i zachęcaj dziecko do naśladowania.

W odpowiednim momencie wskazuj właściwe karty.

3.Zabawa twórcza The summer project – wykonanie rożka z lodami  – rodzicu, przygotuj rożki z beżowego lub żółtego papieru , kulki z waty, kolorowe kuleczki z plasteliny oraz przykładowy lód w rożku.

Pokaż dziecku rożek – Look! What’s this? Yes, ice-cream! Daj dziecku przygotowane wcześniej rożki, kulki waty i plateliny. Poproś o przygotowanie lodów dla członków rodziny – Put  your ice-cream in the cones, like this. Zachęć do udekorowania lodów kuleczkami z plasteliny – Now put some sprinkles on your ice-cream: red, yellow, green… Yummy!

Włącz nagranie letniej piosenki The Summer Song (CD 2.31) – śpiewajcie piosence i udawajcie, że jecie lody.

4.Zabawa sensoryczna Sense Activation!  – rodzicu, przygotuj jadalny piasek kinetyczny : połącz ze sobą dowolną mąkę pszenną i olej w proporcji 8:1 (np. 8 łyżek/filiżanek mąki: 1 łyżka/filiżanka oleju) i foremki do pieczenia lub do babek do piasku. Wsyp piasek do miski  piasek i  rozpocznij zabawę – Summer! Let’s  have fun!Let’s play in the sand! Look! Sand!. Wskaż na foremki – jeśli mają kształty o znanych dziecku nazwach , zapytaj o nie What’s this?

Zachęć dziecko do zabawy (budowania babeczek z piasku lub zamku) – Make some mud pies and sand castels!

Utrwalaj słownictwo w prawdziwym piasku w piaskownicy.

6-latki – Dzieci:

– zapoznają się ze słownictwem związanym z latem w zabawie rytmiczno  –słuchowej The Summer Flash!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO,  poziom B+, CD 2.31)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

 summer (lato), sea (morze), fish (ryba), jellyfish (meduza),  It’s hot and sunny! (Jest gorąco i słonecznie), ice-cream (lody),  ice lolly (lód na patyku), swimming (pływanie), jumping waves (skakanie po falach)

The Summer Flash!

Summer, summer, su- su- su- su- summer!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

It’s hot and sunny! Hot! And sunny!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s swim in the sea! S-s-s-s-sea!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s jump waves! Waves!  W-w-w-w-waves!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s count the fish! Fish!  F-f-f-f-fish!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

And jellyfish! Jellyfish! Je- je- je- je-jellyfish!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s eat ice lollies! Ice lollies! I-i-i-i-ice lollies!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Karty obrazkowe:

1. słowniczek obrazkowy (summer) – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#pictures

lub flashcards – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#flashcards i https://www.anglomaniacy.pl/pdf/summerM.pdf (możliwy wydruk)

2.flipbook – karta obrazkowa 28 (hot and sunny) -https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=30

3.flipbook – karty obrazkowe 78-79 (summer, sea) –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=80

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=81

4.minikarty 29-30 (fish, jellyfish)  –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_minikarty/mobile/index.html#p=59

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_minikarty/mobile/index.html#p=60

5. karty pracy s.59 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Zabawa ruchowa – Stop and point! przy nagraniu Music Fun (CD 1.09) – rodzicu, wykorzystaj do zabawy proponowane kary obrazkowe, minikarty oraz  obrazek z lodem na patyku. Wskazuj obrazki, nazywaj je, rytmicznie powtarzaj słowa i zachęć dziecko, by przyłączyło się do powtarzania Summer, summer! Summer, summer, summer! Itd.

Umieść karty w różnych częściach pomieszczenia, powtarzając słownictwo. Poproś dziecko o pomoc. Następnie odtwórz nagranie, zachęć dziecko do dowolnego poruszania się po pomieszczeniu. Zatrzymaj nagranie , wywołaj jedno z wprowadzonych słów i zachęć dziecko, by szybko wskazało obrazek i dotknęło go – Stop!  Point to the fish! Quickly!

Music Fun – link do nagrania  – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B+, CD1.09)

2.Zabawa – praca z kartą pracy s. 59 przy nagraniuThe Summer Flash! (CD 2.31 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na ilustrację, włącz nagranie, zatrzymuj po każdym nowym słowie, powtórz.

Następnie poproś  dziecko, by odnalazło elementy przedstawiające poznane słownictwo, gdy usłyszy ich nazwę – Listen! Point to the sea (fish/ jellyfish/ice lolly)!

Zwróć uwagę dziecka na miniatury i liczby przedstawione na dole karty i zachęć, by policzyło elementy każdego rodzaju i otoczyło pętlą właściwą ich liczbę przy miniaturze – Look! How many fish (jellyfish/ice lollies) are there in the picture? Yes, find all of them. Excellent. Circle fish (jellyfish/ice lollies) numer then.

3.Zabawa twórcza The summer project – wykonanie rożka z lodami  – rodzicu, przygotuj rożki z beżowego lub żółtego papieru , kulki z waty, kolorowe kuleczki z plasteliny oraz przykładowy lód w rożku.

Pokaż dziecku rożek – Look! What’s this? Yes, ice-cream! Daj dziecku przygotowane wcześniej rożki, kulki waty i plateliny. Poproś o przygotowanie lodów dla członków rodziny – Put  your ice-cream in the cones, like this. Zachęć do udekorowania lodów kuleczkami z plasteliny – Now put some sprinkles on your ice-cream: red, yellow, green… Yummy!

Włącz nagranie The Summer Flash! (CD 2.31) – słuchajcie i udawajcie, że jecie lody,

4.Zabawa sensoryczna Sense Activation!  – rodzicu, przygotuj jadalny piasek kinetyczny : połącz ze sobą dowolną mąkę pszenną i olej w proporcji 8:1 (np. 8 łyżek/filiżanek mąki: 1 łyżka/filiżanka oleju) i foremki do pieczenia lub do babek do piasku. Wsyp piasek do miski  piasek i  rozpocznij zabawę – Summer! Let’s  have fun!Let’s play in the sand! Look! Sand!. Wskaż na foremki – jeśli mają kształty o znanych dziecku nazwach , zapytaj o nie What’s this?

Zachęć dziecko do zabawy (budowania babeczek z piasku lub zamku) – Make some mud pies and sand castels!

Utrwalaj słownictwo w prawdziwym piasku w piaskownicy.

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online.

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak