Dzień dobry, dzieci!
Spójrzcie za okno, pięknie świeci słoneczko i jest cieplutko. Ale czy to już lato? Nie! Jeszcze wiosna. Ale lato już wkrótce zapuka do naszych drzwi. Przygotujmy się na jego przyjęcie. Dzisiaj zapraszam do nowych zabaw!
RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.
3-latki – Dzieci:
– zapoznają się ze słownictwem w muzycznej zabawie tematyczej The Summer Song –– https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.31)
– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu
– rozwijają sprawności manualne
Kluczowe słownictwo:
summer (lato), sun (słońce)
The Summer Song
Where is summer? Dee-bee-dee! (złóż dłonie w kształt lornetki i rozglądaj się)
Summer, summer, bee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
Hello, summer, dee-bee-dee! (pomachaj na powitanie w stronę karty „ summer”
Summer, summer, dee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
Bye, bye summer, dee-bee-dee! (pomachaj na pożegnanie w stronę karty „ summer”
Karty obrazkowe:
– flipbook – karta obrazkowa 57 – poziom A
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=59
Proponowane zabawy:
1.Muzyczna zabawa tematyczna The Summer Song – rodzicu,powtórz kilkukrotnie nazwę pory roku, pukając w kartę i zachęć dziecko , by Cię naśladowało – Summer, summer,summer!
Poproś dziecko, aby zamknęło oczy – Close your eyes, like this! Great! Następnie umieść kartę w widocznym miejscu, , ale takim, aby dziecko jej od razu nie znalazło.
Odtwórz piosenkę, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko do wykonywania gestów i odgrywania treści utworu. Powtórz kilka razy.
2.Zabawa twórcza Sun – rodzicu,skorzystaj z załączonej propozycji kolorowanki, – link – https://images.app.goo.gl/EZxtH2kk1iDiYbzM8 , poproś dziecko o pokolorowanie i zapytaj o kolor słońca – What colour is it? Blue? No! Yellow? Yes! Great!
4- latki – Dzieci:
– zapoznają się ze słownictwem związanym z latem przy piosence Summer Time! – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.25)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia
– uczestniczą w proponowanych zabawach
Kluczowe słownictwo:
summer (lato), fly a kite (puszczać latawiec), ride a bike (jeździć na rowerze), go on a swing (iść na huśtawkę), hot and sunny (gorąco i słonecznie), holiday (wakacje), up (do góry)/ down (na dół), fast (szybko), slowly (wolno)
Summer Time!
Summer, summer, summer time! (wskaż kartę „summer”)
Fly a kite, fly a kite, high in the sky! (udawaj, że puszczasz latawiec)
Ride a bike, ride a bike, fast and slow! (udawaj, że jeździsz na rowerze)
Go on swing, go on swing, up and down! (udawaj, że huśtasz się na huśtawce)
It’s hot and sunny,it’s hot and sunny, phew,phew,phew!
(wachluj się dłonią i udawaj, że ocierasz pot z czoła)
Holiday, holiday is coming soon! (wskaż kartę „holiday”)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 22, 47 i 60-63
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=24
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=49
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=62
i kolejne do
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=65
Proponowane zabawy:
1.Zabawa związana z zapoznaniem ze słownictwem związanym z latem Summer is coming – rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi (proponowanymi lub wg własnego wykonania) , zwróć uwagę dziecka na poszczególne karty obrazkowe , nazywaj je i rytmicznie wypowiadaj ich nazwy – Summer! Summer! Summer! (A kite! Kite!Kite!/ A bike! Bike! Bike!/ A swing! Swing! Swing!….) itd.
Jeśli dysponujesz kartami, ułóż je w określonej kolejności i ponownie powtórz słowa. Skupiając się na utrwaleniu ich kolejności. Następnie poproś dziecko o zamknięcie oczu – Close your eyes, please! Zamień mejscami dwie karty, poproś dziecko o otworzenie oczu i odgadnięcie , które karty zostały przełożone – Open your eyes! Look at pictures – what’s wrong? A kite and a bike! That’s right, let’s swap them!.
Kontynuuj zabawę, zamieniaj się z dzieckiem rolami.
2.Zabawa przy piosence Summer Time! – rodzicu, odtwórz nagranie – obrazuj treść piosenki gestami i zachęć, aby dziecko Cię naśladowało. Powtórz kilka razy.
3.Zabawa ruchowa Move it!,utrwalająca słownictwo – rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi i chustą, rozłóż pod chusta karty obrazkowe, powtarzając słownictwo – Look at the cards : a kite, a bike, a swing, summer (…).
Trzymaj chustę nad kartami, poproś aby dziecko wyjęło wywołaną przez Ciebie kartę obrazkową i położyło ja na chuście – np. …, find the summer picture! Powoli opuszczaj chustę – The scarf is going down, down down! – zadaniem dziecka jest wyciągnąć właściwy obrazek przed opadnięciem chusty na podłogę – …, hurry up! Ok! Now put the summer card on the scarf! Amazing!
Kontynuuj zabawę, aż wszystkie karty znajdą się na chuście. Powtórz.
W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
– treści zabaw – przewodniki metodyczne – kurs „I love BOO” – poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja
– audio CD, obrazki, flipbooki – karty obrazkowe, poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja –
– obrazki,karta pracy (sun) – internet
Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak