Lato 2

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 19.06.2020 (piątek))

Dzień dobry, dzieci!

Lato zbliża się do nas coraz większymi krokami. Ale zatrzymało się chyba na chwilę, bo pogoda za oknem nie wskazuje, aby było tuz, tuż.

W oczekiwaniu na jego przyjście zapraszam Was do nowych zabaw!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.


3-latki – Dzieci:

– zapoznają się ze słownictwem w muzycznej zabawie tematyczej The Summer Song https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.31) i rytmiczno- -ruchowej The Summer Flash! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.33)

– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

summer (lato), sun (słońce), hot , bucket, spade

The Summer Song

Where is summer? Dee-bee-dee! (złóż dłonie w kształt lornetki i rozglądaj się)

Summer, summer, bee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Hello, summer, dee-bee-dee! (pomachaj na powitanie w stronę karty „ summer”

Summer, summer, dee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Bye, bye summer, dee-bee-dee! (pomachaj na pożegnanie w stronę karty „ summer”

The Summer Flash!

Summer, summer! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

One, two, three! (podskocz trzy razy)

It’s hot,hot,hot! (udawaj, że wachlujesz się wachlarzem)

Play with me! (podskocz w miejscu)

A bucket, a bucket! (udawaj, że niesiesz wiaderko)

One, two, three! (policz na palcach do trzech)

A spade, a spade, a spade! (udawaj, że kopiesz w piasku łopatką)

Make a castle with me! (złóż ręce w trójkątny daszek nad głową)

Now say it in a high voice! (powiedz to wysokim głosem, zademonstruj)

High voice, like this!

One… two… three!

It’s hot,hot,hot!

Play with me!

A bucket, a bucket!

One, two, three!

A spade, a spade, a spade!

Make a castle with me!

Karty obrazkowe:

– flipbook – karta obrazkowa 57 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=59

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=60

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=61

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=62

karta pracy s.20 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Muzyczna zabawa tematyczna The Summer Song (CD 2.31)- rodzicu, powtórz kilkukrotnie nazwę zbliżającej się pory roku, pukając w kartę i zachęć dziecko , by Cię naśladowało – Summer, summer, summer! tj. powtórzyło słowo.

Ponowie odtwórz piosenkę, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko do wykonywania gestów i odgrywania treści utworu. Powtórz kilka razy.

2.Zabawa rytmiczno-ruchowa The Summer Flash! (CD 2.33)- rodzicu, pokaż dziecku karty obrazkowe, nazywaj je i rozkładaj przed sobą – Summer, summer,summer! Hot,hot,hot! Abucket, a bucket! A spade, a spade!

Daj dziecku wskaźnik (np. plastikową rurkę), odtwarzaj utwór, obrazuj treść odpowiednimi gestami i zachęć dziecko, by Cię naśladowało.

W odpowiednim momencie, wskazuj razem z dzieckiem za pomocą wskaźników właściwe karty.

Well done! Bravo!

3.Zabawa z kartą pracy nr 20– rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kartę pracy – Oh, look! Max and Lilly! Playing in the sand! Uh-oh where is the bucket? Where is the spade?

Zachęć dziecko, aby narysowało linie prowadzące Maxa i Lilly do właściwej zabawki – Draw a line from Max to… What is it? A bucket! And now, draw a line from Lilly to… What is it? A spade! Well done.

Poproś dziecko o pokolorowanie wiaderka i łopatki w ulubionym przez nie kolorze – Now, colour the bucket ( the spade), please.

Po skończonej pracy porozmawiaj o elementach ilustracji – Where is the bucket? Where is the spade? What colour is it? Is it hot? Yes, well done!

4- latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z latem przy piosence Summer Time!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.25)

-rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– skupiają uwagę, koncentrują się na zadaniu

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

summer (lato), fly a kite (puszczać latawiec), ride a bike (jeździć na rowerze), go on a swing (iść na huśtawkę), hot and sunny (gorąco i słonecznie), holiday (wakacje), up (do góry), down (na dół), fast (szybko), slowly (wolno)

Summer Time!

Summer, summer, summer time! (wskaż kartę „summer”)

Fly a kite, fly a kite, high in the sky! (udawaj, że puszczasz latawiec)

Ride a bike, ride a bike, fast and slow! (udawaj, że jeździsz na rowerze)

Go on swing, go on swing, up and down! (udawaj, że huśtasz się na huśtawce)

It’s hot and sunny,it’s hot and sunny, phew,phew,phew! (wachluj się dłonią i udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Holiday, holiday is coming soon! (wskaż kartę „holiday”)

Karty obrazkowe:

flipbook – karty obrazkowe 22, 47 i 60-63

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=24

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=49

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=62

i kolejne do https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=65

karta pracy s.24 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Zabawa związana z utrwalaniem słownictwa związanego z latem Summer is coming – rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi (proponowanymi lub wg własnego wykonania), nazywaj je, rytmicznie wypowiadaj ich nazwy – Summer! Summer! Summer! (A kite! Kite!Kite!/ A bike! Bike! Bike!/ A swing! Swing! Swing!….) itd.

Ułóż karty w określonej kolejności i ponownie powtórz słowa. Skupiając się na utrwaleniu ich kolejności. Następnie poproś dziecko o zamknięcie oczu – Close your eyes, please! Zamień mejscami dwie karty, poproś dziecko o otworzenie oczu i odgadnięcie , które karty zostały przełożone – Open your eyes! Look at pictures – what’s wrong? A kite and a bike! That’s right, let’s swap them!.

Kontynuuj zabawę, zamieniaj się z dzieckiem rolami.

2.Zabawa przy piosence Summer Time! (CD 2.25)– rodzicu, odtwórz nagranie – obrazuj treść piosenki gestami i zachęć, aby dziecko Cię naśladowało. W odpowiednim momencie, wskazuj razem z dzieckiem właściwe karty. Powtórz kilka razy. Utrwalaj tekst piosenki.

3.Zabawa z kartą pracy nr 24– rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kartę pracy, zachęć dziecko do nazwania poszczególnych obrazków – Look! Max, Lilly and Boo! And what’s here? Yes, a kite, a bike and a swing! .

Poproś dziecko, aby rysowało po śladach i połączyło bohaterów z ich ulubionymi zabawkami – Trace and match!

Zwróć uwagę dziecka na tor ruchu poszczególnych przedmiotów – Look! A swing goes up and down. A bike goes straight, like this! A kite goes up and up, high in the sky!

Po zakończeniu pracy, utrwal słownictwo, zachęć dziecko do powtarzania Look! Who’s got the kite? Lilly? Lilly, fly a kite! Excellent! And who’s got the swing? Boo? Boo, go on a swing!

Who’s got the bkie? Max? Max, ride a bike!

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

– treści zabaw – przewodniki metodyczne – kurs „I love BOO” – poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja

https://www.mac.pl/

– audio CD, flipbooki – karty obrazkowe, poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja –https://www.mac.pl/)

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak