Lato 3

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 22.06.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry, dzieci!

Lato już przyszło do nas, ale chyba stoi jeszcze przed drzwiami, bo pogoda za oknem nie wskazuje na to, by było już z nami. Otwórzmy drzwi i zaprośmy je do środka – przypomnijmy sobie poznane letnie piosenki, a póki nam się nie pokaże zróbmy sobie piaskownicę w domu. Zapraszam !

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

sandpit for children with toys

3-latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo w muzycznej zabawie tematyczej The Summer Songhttps://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.31) i rytmiczno -ruchowej The Summer Flash! – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.33)

– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

summer (lato), sun (słońce), hot (gorąco), bucket (wiaderko), spade (łopatka), sand (piasek)

The Summer Song

Where is summer? Dee-bee-dee! (złóż dłonie w kształt lornetki i rozglądaj się)

Summer, summer, bee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Hello, summer, dee-bee-dee! (pomachaj na powitanie w stronę karty „ summer”

Summer, summer, dee-bee-dee! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Bye, bye summer, dee-bee-dee! (pomachaj na pożegnanie w stronę karty „ summer”

The Summer Flash!

Summer, summer! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)

One, two, three! (podskocz trzy razy)

It’s hot,hot,hot! (udawaj, że wachlujesz się wachlarzem)

Play with me! (podskocz w miejscu)

A bucket, a bucket! (udawaj, że niesiesz wiaderko)

One, two, three! (policz na palcach do trzech)

A spade, a spade, a spade! (udawaj, że kopiesz w piasku łopatką)

Make a castle with me! (złóż ręce w trójkątny daszek nad głową

Now say it in a high voice! (powiedz to wysokim głosem, zademonstruj)

High voice, like this!

One… two… three!

It’s hot,hot,hot!

Play with me!

A bucket, a bucket!

One, two, three!

A spade, a spade, a spade!

Make a castle with me!

Karty obrazkowe:

– flipbook – karty obrazkowe 57-60 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=59

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=60

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=61

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=62

Proponowane zabawy:

1.Muzyczna zabawa tematyczna The Summer Song (CD 2.31)- rodzicu, przypomnij dziecku nazwę pory roku i zachęć dziecko do powtórzenia – Summer, summer, summer!

Następnie odtwórz piosenkę, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko do wykonywania gestów i odgrywania treści utworu. Powtórz. Utrwalaj tekst piosenki.

2.Zabawa rytmiczno-ruchowa The Summer Flash! (CD 2.33)- rodzicu, przypomnij dziecku nazwy, wskazując odpowiednie karty obrazkowe i rozkładając je przed sobą – Summer, summer,summer! Hot,hot,hot! Abucket, a bucket! A spade, a spade!

Daj dziecku wskaźnik (np. plastikową rurkę), odtwarzaj utwór, obrazuj treść odpowiednimi gestami i zachęć dziecko, by Cię naśladowało. W odpowiednim momencie, wskazuj razem z dzieckiem za pomocą wskaźników właściwe karty. Utrwalaj nazwy. Pochwal – Well done! Bravo!

3.Zabawa sensoryczna Sense Activation! – rodzicu, razem z dzieckiem przygotuj jadalny piasek kinetyczny : połącz ze sobą dowolną mąkę pszenną i olej w proporcji 8:1 (np. 8 łyżek/filiżanek mąki: 1 łyżka/filiżanka oleju) i foremki do pieczenia lub do babek do piasku.

Wsyp piasek do miski i rozpocznij zabawę – Summer! Let’s have fun!Let’s play in the sand! Look! Sand!.

Wskaż na foremki – jeśli mają kształty o znanych dziecku nazwach , zapytaj o nie What’s this? Zachęć dziecko do zabawy (budowania babeczek z piasku lub zamku) – Make some mud pies!

Utrwalaj słownictwo w prawdziwym piasku w piaskownicy przy sprzyjającej pogodzie.

sandpit for children with toys

4- latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z latem przy piosence Summer Time!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.25)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

summer (lato), fly a kite (puszczać latawiec), ride a bike (jeździć na rowerze), go on a swing (iść na huśtawkę), hot and sunny (gorąco i słonecznie), holiday (wakacje), up (do góry), down (na dół), fast (szybko), slowly (wolno), sand (piasek)

Summer Time!

Summer, summer, summer time! (wskaż kartę „summer”)

Fly a kite, fly a kite, high in the sky! (udawaj, że puszczasz latawiec)

Ride a bike, ride a bike, fast and slow! (udawaj, że jeździsz na rowerze)

Go on swing, go on swing, up and down! (udawaj, że huśtasz się na huśtawce)

It’s hot and sunny,it’s hot and sunny, phew,phew,phew! (wachluj się dłonią i udawaj, że ocierasz pot z czoła)

Holiday, holiday is coming soon! (wskaż kartę „holiday”)

Karty obrazkowe:

flipbook – karty obrazkowe 22, 47 i 60-63 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=24

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=49

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=62

i kolejne do

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=65

Proponowane zabawy:

1.Zabawa związana z utrwalaniem słownictwa związanego z latem Summer is coming – rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi , przypomnij ich nazwy – Summer! Summer! Summer! (A kite! Kite!Kite!/ A bike! Bike! Bike!/ A swing! Swing! Swing!….) itd.

Ułóż karty w określonej kolejności i ponownie powtórz słowa. Następnie poproś dziecko o ułożenie ich w kolejności wypowiadanych przez Ciebie nazw. Kontynuuj zabawę, do czasu zainteresowania nią przez dziecko.

2.Zabawa przy piosence Summer Time! (CD 2.25)– rodzicu, odtwórz nagranie w celu przypomnienia tekstu – obrazuj treść piosenki gestami i zachęć, aby dziecko Cię naśladowało. W odpowiednim momencie, wskazuj razem z dzieckiem właściwe karty. Powtórz. Utrwalaj tekst piosenki.Pochwal – Well done! Bravo!

3.Zabawa sensoryczna Sense Activation! – rodzicu, razem z dzieckiem przygotuj jadalny piasek kinetyczny : połącz ze sobą dowolną mąkę pszenną i olej w proporcji 8:1 (np. 8 łyżek/filiżanek mąki: 1 łyżka/filiżanka oleju) i foremki do pieczenia lub do babek do piasku.

Wsyp piasek do miski i rozpocznij zabawę – Summer! Let’s have fun! Let’s play in the sand! Look! Sand!.

Wskaż na foremki – jeśli mają kształty o znanych dziecku nazwach , zapytaj o nie What’s this? Zachęć dziecko do zabawy (budowania babeczek z piasku lub zamku) – Make some mud pies!

Utrwalaj słownictwo w prawdziwym piasku w piaskownicy przy sprzyjającej pogodzie.

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

– treści zabaw – przewodniki metodyczne – kurs „I love BOO” – poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl/

– audio CD, flipbooki – karty obrazkowe, poziom A i A+ (wyd. Mac Edukacja –https://www.mac.pl/)

– zdjęcie -internet

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak