Rodzina 7

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 12.06.2020 (piątek)

Dzień dobry, dzieci!

Dzisiaj kończymy zabawy związane z rodziną i środkami transportowymi. Przekonajmy się, co udało się zapamiętać i poćwiczmy sprawność rączek – Jesteście gotowi ? Zapraszam!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

mummy and daddy

3-latki – Dzieci:

– utrwalają nazwy czynności w zabawie ruchowej Active Time 8 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.17)

– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), flower (kwiat), bow tie (muszka),

right (prawa), left (lewa), walk (idź), stop (zatrzymaj się), put on (załóż)

Active Time8

Walk,walk,walk! One, two, three! (przechadzaj się po pokoju i licz na palcach do trzech)

Stop! (zatrzymaj się)

Smell a flower! (udawaj, że wąchasz kwiatek, wykorzystaj obrazek/rekwizyt)

Walk,walk,walk! One, two, three! (przechadzaj się po pokoju i licz na palcach do trzech)

Stop! (zatrzymaj się)

Put on the bow tie! (udawaj, że zakładasz muszkę, wykorzystaj obrazek/rekwizyt)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

– flipbook – karty obrazkowe 40-45 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=46

Proponowane zabawy:

1.Zabawa ruchowa rozwijająca kompetencje rozumienia ze słuchu Active Time 8 (CD 2.17)– powtórzenie i utrwalanie nazw czynności – rodzicu, przypomnij dziecku nazwy czynności i pokaż je – walk (idź), stop (zatrzymaj się), put on (załóż), następnie odtwórz nagranie, powtarzaj słowa nagrania , obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko, by Cię naśladowało.

2..Zabawa ruchowa Dancing statues przy nagraniu Music Fun (CD.1.08) – powtórzenie i utrwalanie słownictwa związanego z rodziną – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi 40-45, pokazuj kolejne karty obrazkowe i powtórz ich nazwy – What is it? It’s mummy ((daddy/ a family? A house/ a flower / a bow tie)! – następnie każdej z kart przypisz czynność lub przedmiot :

Mummy – prześlij dziecku całusa i uśmiechnij się słodko, popraw fryzurę

Daddy – napręż muskuły

A house – zrób z rąk dach nad głową

A family – obejmij się i stój chwilę nieruchomo

A flower – udawaj, że wąchasz kwiat

A bow tie – zrób z rak muszkę i przyłóż ja do szyi

Odtwórz nagranie Music Fun –https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 1.08), zachęć dziecko do tańczenia w rytm muzyki – Dance, dance, dance !, zatrzymaj nagranie, podnieś/wskaż jedną z kart i / lub wywołaj jej nazwę np. Mummy(daddy/ a house/ a family/a flower/ a bow tie)! – dziecko powinno wykonać czynność związaną z tą nazwą,

a następnie zastygnąć w bezruchu do czasu ponownego uruchomienia muzyki.

Zatrzymuj nagranie kilkukrotnie i zachęcaj do przyjęcia właściwej pozy. Kiedy dziecko świetnie radzi sobie z zadaniem nie pokazuj/ niewskazuj kart obrazkowych , spróbuj natomiast wywoływać same nazwy, sprawdź reakcje, w razie potrzeby koryguj.

3.Zabawa twórcza – Mummy and daddy craft – skorzystaj z załączonych propozycji i dostosuj do proponowanych postaci –https://www.auntannie.com/Puppets/TPTube/TPTubePuppetsDaughter.pdf (mama)

mummy

i https://www.auntannie.com/Puppets/TPTube/TPTubePuppetSon.pdf ( tata)

daddy

lub wykonaj własne – wykorzytaj np.rolki po papierze toaletowym – narysuj i przyklej twarz mamy lub taty.

Po wykonaniu pacynek porozmawiaj z dzieckiem –Look! Who is it? Yes! This is mummy! And this – daddy! Zachęć dziecko do założenia pacynek na każdą z rąk i pokazywania na zmianę raz po raz mamy lub taty – Show me… mummy! Great! Now show me…daddy! And …daddy again! itd.

Let’s go by balloon

4- latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu przy piosenkach Let’s go! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.16)

i London Bridge is Falling Down https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.17)

  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia
  • rozwijają sprawności manualne
  • utrwalaja umiejętność liczenia w zakresie (1-5)

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday (wakacje), bridge (most),up (do góry)/ down (na dół), under (pod), backpack (plecak), to pack (pakować się), go back (wróć)

Let’s go!

Mummy, let’s go… by… boat!

Daddy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… train!

Mummy, let’s go… by… balloon!

Daddy, let’s go… by… balloon!

Mummy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… boat!

Mummy, let’s go… by… train!

London Bridge is Falling Down

London bridge is falling down, (poruszaj chustą (mostem) pomiędzy krzesłami w górę i w dół)

falling down, falling down,

London bridge is falling down,

Go by car! Go by train! Go by boat! (zachęć dziecko do przejeżdżania pod mostem, zmieniając sposób poruszania się) – powtórz 3 x

Karty obrazkowe:

-słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

flipbook – karty obrazkowe 17 i 44-46 (środki transportu)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=19

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=47

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=48

karta pracy – nr 16 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową Let’s Go! (CD 2.16) – rodzicu, odtwórz nagranie – . zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrania i nazywania pojazdów, których głosy usłyszy –Listen! What’s that? A car (a train/a boat/ a balloon)? Yes!

Bierz udział w zabawie, udając, że przemieszczasz się za pomocą poszczególnych pojazdów razem z dzieckiem.

Następnie zaproponuj dziecku wcielenie się w odpowiednią rolę (mummy or daddy), odtwórz ponownie nagranie, tym razem dziecko naśladuje pojazd, którym porusza się wybrana przez nie osoba – Listen! It’s mummy (daddy) turn!

2.Zabawa ruhowa Abracadabra rozwijająca sprawność mówienia – rodzicu, przygotuj linię startu (zaznacz ja skakanką), machnij różdżka i wypowiedz czarodzieskie słowa Abracadabra, abracadee, go on holiday! One, two, three! You are a car, just like me!

Zachęć dziecko do udawania, że jest poszczególnymi środkami transportu, wydawania właściwych dżwięków i poruszania się od linii startu po pomieszczeniu i wykonywania właściwych czynności:

  • a car – dziecko udaje, że jest samochodem i liczy do trzech – Let’s go by…? By car! Vroom, vroom! One, two, three… Stop! Let’s roll again!
  • a train – dziecko udaje, że jest pociągiem ( naśladuje rękami ruch kół pociągu) i liczy do czterech – Let’s go by…? By train! Chugga, chugga, choo, choo! One, two, three, four… Stop! Let’s roll again!
  • a boat – dziecko udaje, że jest łódką (siada na podłodze i wiosłuje), liczy do pięciu – Let’s go by…? By boat! Splash, splash! One, two, three, four, five… Stop! Let’s roll again!
  • a balloon – dziecko skacze, dopóki nie usłyszy Stop! Let’s go by…? By balloon! Woosh woosh!…. Stop! Let’s roll again!
  • a backpack – dziecko udaje, że się pakuje
  • dziecko cofa się do linii startu o wyznaczoną przez Ciebie liczbę kroków w zakresie (1-5) – Go back to the start line! Take one ( two, three, …) steps back!

Kontynuuj zabawę do czasu zainteresowania nią przez dziecko.

3.Zabawa ruchowa London Bridge is Falling Down (CD 2.17) – rodzicu, odtwórz piosenkę i zachęć dziecko do naśladowania właściwych środków transportu.

4.Zabawa manualna z kartą pracy nr 16 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na ilustrację i zapytaj o nazwy środków transportu – Look! What is it? Yes, it’s a train (a car/a baloon/ a boat)!

Zwróć uwagę dziecka na pozostałe elementy na ilustracji – Look! A maze! A train (a car/a baloon/ a boat) wants to go on holiday! Let’s see which one can get there!

Zachęć dziecko, by spróbowało dotrzeć do wyjścia każdym z pojazdów, podążąjąc palcem po ścieżce labiryntu – omów trasy i utrwalaj słownictwo – Let’ s go by train (car/…)! Go, go, go … Uh-oh! A bridge! Let’s go under the bridge.

Kiedy dziecko odnajdzie właściwą ścieżkę, poproś je o pokolorowanie jej na ulubiony kolor – Great! The baloon can go on holiday! Colour the route any way you like!

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak