Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze -24.04.2020 (piątek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do świata zwierząt, tych najmniejszych i troszeczkę większych.. Z niektórymi z nich spotykacie się pewno codziennie….poznajcie je, będą z Wami podczas kolejnych spotkań.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– poznają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej The Animal Flash!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.07)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy kolorów
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)
The Animal Flash!
A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)
Water, water, water! Glub, glub, glub! (klepnij dłonią w kartę “water”)
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet! (klepnij dłonią w kartę “tree”)
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak! (skacz w miejscu jak żaba)
Grass, grass, grass! Croak, croak, croak! (klepnij dłonią w kartę “grass”)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 1-3 i 33 (kolory) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=3
– flipbook – karty obrazkowe 34-36 (zwierzęta) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
– karty obrazkowe – Internet – (w załączenia) : bird, fish, frog
Propozycje zabaw wprowadzających w tematykę:
1.zabawa ruchowa Funny voices (Zabawne głosy) – rodzicu, pokaż dziecku karty i nazywaj je używając śmiesznego głosu, jak w nagraniu The Animal Flash! (CD 2.07) – A Fish! Fish, fish, fish! – (nosowo); A Bird! Bird,bird, bird! – (piskliwie); A frog! Frog, frog, frog! – (skrzekliwie). Powtórz kilkukrotnie używając śmiesznego głosu I zachęć dziecko, aby naśladowało głos – Repeat like this, in a high voice! Now, like this etc.
Zachowaj kolejność przy powtarzaniu i nie zapominaj używać śmiesznego głosu.
Możesz urozmaicić zabawę zmieniając sposób powtarzania słów – Now, slowly… (Teraz, wolno…); Now, quickly… (Teraz, szybko…); Now, be quiet… (Teraz, cicho…) ; Now, be noisy… (Teraz, głośno…)
2.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzicu, odtwórz nagranie , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.zabawa słuchowo-ruchowa Magic change! (Magiczna zmiana) -– rodzicu, użyj przedmiotu, który zastąpi czarodziejską różdżkę, wypowiadaj czarodziejska formułę – Magic, magic 1,2,3! Frog, frog (bird, bird/ fish, fish) – odczekaj chwilę, zaczekaj na reakcję dziecka i pokaż właściwą kartę, jeżeli jest tak potrzeba, dziecko naśladuje ruchem właściwe zwierzę
4. zabawa Flashcards hunt (Polowanie na karty) – utrwala nazwy zwierząt -– rodzicu, ułóż na podłodze karty obrazkowe, powtórz ich nazwy wspólnie z dzieckiem, następnie obracaj je obrazkami do dołu – Bye, bye frog (bird/ fish). Przesuwaj różdżką/wskaźnikiem nad kartami i pytaj dziecko – Where’s frog? Say „Stop” etc. Odkryj kartę, nad którą dziecko zatrzymało wskaźnik i sprawdź – Let’s see, is it a frog? Yes? – jeżeli odpowiedź celna – pochwal – Perfect! / Congratulations! / Bravo!
Tę samą zabawę powtórz z kolorami w celu przypomnienia ich nazw.
4-latki – Dzieci:
– poznają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb i kolorów
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); numbers 1-5 (liczby 1—5;
The Bugs Flash!
A ladybird, ladybird! (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A ladybird and a bee!
A bee, bee! (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A bee and an ant!
An ant! an ant! (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
An ant and a caterpillar!
A caterpillar! A caterpillar!
A caterpillar and me! (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-39 – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
Propozycje zabaw wprowadzających w tematykę:
1.zabawa Jumping flash! (Skaczące karty) – rodzicu, pokazuj dzieciom kolejne karty i nazywaj je – A bee, bee! And a ladybird! Ladybird! And ( an ant, ant!/ a caterpillar, caterpillar! ). Następnie „skacz” po kartach korzystając z maskotki lub wskaźnika, nazywaj je – What is it? A ladybird! Hop,hop! And this? A Caterpillar! etc. Powtórz kilka razy.
Uatrakcyjnij zabawę pytając dziecko o ilość skoków – How many jumps? – dziecko określa np. 3 – OK,now jump three times – one, two, three – on… the ladybird – etc. Utrwalisz w ten sposób nazwy zwierząt i liczby.
2.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania, następnie rozłóż obrazki w różnych częściach pomieszczenia, zatrzymuj nagranie i zachęć dziecko do podchodzenia do właściwego obrazka. Zrób to samo bez zatrzymywania nagrania.
3.zabawa słuchowo-ruchowa Abracadabra, Stop! (Abracadabra, Stop!) -– rodzicu, użyj przedmiotu, który zastąpi czarodziejską różdżkę, udawaj, że przemieniasz dziecko w kolejne „robaczki”, wypowiadaj czarodziejską formułę – Abracadabra, Abracadabra 1,2,3! I’m a ladybird (a bee/ an ant/ a caterpillar) !– odczekaj chwilę, zaczekaj na reakcję dziecka, pokaż właściwą kartę (jeżeli to konieczne) – po każdej formule pozwól dziecku przemieszczać się po pomieszczeniu, po chwili powiedz „Stop” – dziecko pozostaje nieruchomo do czasu wypowiedzenia następnego zaklęcia.
4. zabawa Hide and seek (Zabawa w chowanego) utrwalająca nazwy zwierząt -– rodzicu, ułóż na podłodze karty obrazkowe, powtórz ich nazwy wspólnie z dzieckiem. Przygotuj małe kwadraty wycięte z papieru w znanych dziecku kolorach (np. yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)). Poproś dziecko o zamknięcie oczu i schowaj jedną z kolorowych kart pod kartę ze zwierzątkiem – pytaj co zginęło – What’s missing ? – dziecko odgaduje kolor –następnie pytasz Where is …. yellow ( blue / red / green ) ? Is it under the ladybird ( bee/ ant/ caterpillar)? – dziecko odpowiada – ty sprawdzasz – Shall I check? Yes, well done! – pochwal Perfect! / Congratulations! / Bravo!, jeżeli nie udało się odgadnąć ponów próbę – Let’s try again… Where is……?
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) obrazki, flipbooki – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak