Świat wokół nas – owady i zwierzęta 1

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze -24.04.2020 (piątek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do  świata zwierząt, tych najmniejszych i troszeczkę większych.. Z niektórymi z nich spotykacie się  pewno codziennie….poznajcie je, będą z Wami podczas kolejnych spotkań.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

bird
fish
frog

3-latki – Dzieci:

– poznają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej  The Animal Flash!

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.07)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

– utrwalają nazwy kolorów

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)

yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)

The Animal Flash!

A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!           (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)

Water, water, water! Glub, glub, glub!           (klepnij dłonią w kartę “water”)

A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!     (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!      (klepnij dłonią w kartę “tree”)

A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!    (skacz w miejscu jak żaba)

Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!     (klepnij dłonią w kartę “grass”)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 1-3 i 33 (kolory) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=3

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=4https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=35

–  flipbook – karty obrazkowe 34-36 (zwierzęta) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

– karty obrazkowe – Internet – (w załączenia) : bird, fish, frog

Propozycje zabaw wprowadzających w tematykę:

1.zabawa ruchowa Funny voices (Zabawne głosy) – rodzicu, pokaż dziecku karty i nazywaj je używając śmiesznego głosu, jak w nagraniu The Animal Flash! (CD 2.07) – A Fish! Fish, fish, fish! – (nosowo); A Bird! Bird,bird, bird! – (piskliwie); A frog! Frog, frog,  frog! –  (skrzekliwie). Powtórz kilkukrotnie używając śmiesznego głosu I zachęć dziecko, aby  naśladowało głos – Repeat like this, in a high voice! Now, like this etc.

Zachowaj kolejność przy powtarzaniu i nie zapominaj używać śmiesznego głosu.

Możesz urozmaicić zabawę zmieniając sposób powtarzania słów – Now, slowly… (Teraz, wolno…);  Now, quickly… (Teraz, szybko…); Now, be quiet… (Teraz, cicho…) ; Now, be noisy… (Teraz, głośno…) 

2.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchurodzicu, odtwórz nagranie , obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

3.zabawa słuchowo-ruchowa Magic change! (Magiczna zmiana) -– rodzicu, użyj przedmiotu, który zastąpi czarodziejską różdżkę, wypowiadaj czarodziejska formułę – Magic, magic 1,2,3!  Frog, frog (bird, bird/ fish, fish) – odczekaj chwilę, zaczekaj na reakcję dziecka i pokaż właściwą kartę, jeżeli jest tak potrzeba, dziecko naśladuje ruchem właściwe zwierzę

4. zabawa Flashcards hunt (Polowanie na karty) – utrwala nazwy zwierząt -– rodzicu, ułóż na podłodze karty obrazkowe, powtórz ich nazwy wspólnie z dzieckiem, następnie obracaj je obrazkami do dołu – Bye, bye frog (bird/ fish). Przesuwaj różdżką/wskaźnikiem nad kartami i pytaj dziecko – Where’s frog? Say „Stop” etc. Odkryj kartę, nad którą dziecko zatrzymało wskaźnik i sprawdź – Let’s see, is it a frog? Yes? – jeżeli odpowiedź celna – pochwal – Perfect! / Congratulations! / Bravo!

Tę samą zabawę powtórz z kolorami  w celu przypomnienia ich nazw.

ladybird
ant
bee
caterpillar

4-latki – Dzieci:

– poznają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!

      link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb i kolorów

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); numbers 1-5 (liczby 1—5;

The Bugs Flash!

 A ladybird, ladybird!                                 (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A ladybird  and a bee!                             

 A bee, bee!                                              (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A bee and an ant! 

 An ant! an ant!                                        (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 An ant and a caterpillar!

 A caterpillar!  A  caterpillar!     

 A  caterpillar and me!                              (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-39 – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

Propozycje zabaw wprowadzających w tematykę:

1.zabawa Jumping flash! (Skaczące karty) – rodzicu, pokazuj dzieciom kolejne karty i nazywaj je – A bee, bee!  And a ladybird! Ladybird!   And    ( an ant, ant!/  a caterpillar, caterpillar! ). Następnie „skacz” po kartach korzystając z maskotki lub wskaźnika, nazywaj je – What is it? A ladybird!  Hop,hop! And this?   A Caterpillar! etc. Powtórz kilka razy.

Uatrakcyjnij zabawę pytając dziecko o ilość skoków – How many jumps? – dziecko określa np. 3 – OK,now jump three times –  one, two, three – on… the ladybird – etc.  Utrwalisz w ten sposób  nazwy zwierząt i liczby.                                                                                                

2.zabawa  rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchurodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania, następnie rozłóż  obrazki w różnych częściach pomieszczenia, zatrzymuj nagranie i zachęć dziecko do podchodzenia do właściwego obrazka. Zrób to samo bez zatrzymywania nagrania.

3.zabawa słuchowo-ruchowa Abracadabra, Stop! (Abracadabra, Stop!) -– rodzicu, użyj przedmiotu, który zastąpi czarodziejską różdżkę, udawaj, że przemieniasz dziecko w kolejne „robaczki”,  wypowiadaj czarodziejską formułę – Abracadabra, Abracadabra 1,2,3!  I’m a ladybird  (a bee/ an ant/ a caterpillar) !– odczekaj chwilę, zaczekaj na reakcję dziecka, pokaż właściwą kartę (jeżeli to konieczne) – po każdej formule pozwól dziecku przemieszczać się po pomieszczeniu, po chwili powiedz „Stop” – dziecko pozostaje nieruchomo do czasu wypowiedzenia następnego zaklęcia.

4. zabawa Hide and seek (Zabawa w chowanego) utrwalająca nazwy zwierząt -– rodzicu, ułóż na podłodze karty obrazkowe, powtórz ich nazwy wspólnie z dzieckiem. Przygotuj małe kwadraty wycięte z papieru w znanych dziecku kolorach  (np.  yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)). Poproś dziecko o zamknięcie oczu i schowaj jedną z kolorowych kart  pod kartę ze zwierzątkiem – pytaj co zginęło –  What’s missing ? – dziecko odgaduje kolor –następnie pytasz Where is …. yellow ( blue / red / green ) ? Is it under the ladybird  ( bee/ ant/ caterpillar)? – dziecko odpowiada – ty sprawdzasz – Shall I check? Yes, well done! – pochwal Perfect! / Congratulations! / Bravo!, jeżeli nie udało się odgadnąć ponów próbę – Let’s try again… Where is……?

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) obrazki,  flipbooki    – internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak