Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze -27.04.2020 (poniedziałek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj proponuję kolejne zabawy ze zwierzętami. Poznacie tez środowisko życia tych zwierząt.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej The Animal Flash! – link do zabawy –
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.07)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)
The Animal Flash!
A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)
Water, water, water! Glub, glub, glub! (klepnij dłonią w kartę “water”)
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet! (klepnij dłonią w kartę “tree”)
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak! (skacz w miejscu jak żaba)
Grass, grass, grass! Croak, croak, croak! (klepnij dłonią w kartę “grass”)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34-39 (zwierzęta, rośliny) – poziom A –
– karty obrazkowe – Internet – (w załączenia) : bird, fish, frog
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzicu przypomnij dziecku nazwy zwierząt, odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2. zabawie z kartą pracy nr 13 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na zwierzęta przedstawione na obrazku, zachęć, by je nazwało, pytaj Look, what is it? Yes, a frog (a bird/a fish)! , zachęć dziecko, by policzyło zwierzęta danego rodzaju – pytaj How many frogs (birds/ fish)? One.. Two.. Excellet!
Jeżeli posiadasz wydruk karty poproś dziecko, aby otoczyło pętlą zwierzęta tego samego rodzaju – Circle the frogs (the birds/ the fish).
– flipbook – karta pracy nr 13 – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf (możliwy wydruk)
3.zabawa z kostką Roll and Throw! (Kulaj i rzucaj!) – rodzicu kulaj/rzucaj kostką, nazywaj z dzieckiem każdy z obrazków, który wypadnie na kostce – Look, what is it? Yes, a fish (a bird/a frog/water /a tree/grass)!
Następnie zachęcaj dziecko, aby kulało/rzucało kostką i obrazowało ruchem lub gestem, obrazek, który wypadnie:
a fish (poruszaj ustami, jak ryba pyszczkiem, udawaj,że pływasz i powtarzaj Glub, glub, glub!)
a bird (rozłóż ręce jak skrzydła, udawaj, że latasz i powtarzaj Tweet, tweet, tweet!)
a frog (skacz w miejscu jak żaba powtarzając Croak, croak, croak!)
water (udawaj, że sie myjesz)
a tree (stań na jednej nodze i rozłóż ręce poruszaj nimi , jak gałęziami na wietrze)
grass (przykucnij I poruszaj palcami dłoni skierowanymi do góry)
Jeżeli nie posiadasz kostki – rozłóż obrazki na podłodze, przy powtarzaniu nazw obrazkiem do góry, następnie obróć je obrazkiem do dołu. Odkrywaj po jednym obrazku. Dalej postępuj, jak w opisie wyżej.
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.07)
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.08)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb i kolorów
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), colours – yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy) ; numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)
The Bugs Flash!
A ladybird, ladybird! (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po
pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A ladybird and a bee!
A bee, bee! (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po
pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A bee and an ant!
An ant! an ant! (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po
pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
An ant and a caterpillar!
A caterpillar! A caterpillar!
A caterpillar and me! (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się
po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
Bugs in the Grass
One bug, two bugs , three bugs, four bugs (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na
kartach)
Four bugs in the grass! (unieś cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ladybird (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs , three bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Three bugs in the grass! (unieś trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, bee! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Two bugs in the grass! (unieś dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ant! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug! (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)
One bug in the grass! (unieś jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, caterpillar! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
No bugs left! (rozłóż ręce)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar,
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzicu, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania. Bez zatrzymywania nagrania zachęć dziecko do podchodzenia do właściwego obrazka.
2.zabawa z piłką Ball game (gra z piłką) – rodzicu, wprowadź nowe słowa ( grass, flower), powtarzaj je kilkukrotnie rytmicznie na różne sposoby (głośno, cicho, niskim głosem, szybko, wolno) -; Grass, grass!Grass, grass, grass! ( Ladybird….)! Repeat in a loud (quiet, low) voice! Now, repeat fast (slowly), like this!
Rozłóż na podłodze karty ze zwierzętami, poturlaj/rzuć piłkę do dziecka i wymień nazwę karty – 1,2,3 … a ladybird (a bee/an ant/a caterpillar) ! Zachęcaj dziecko, by powtórzyło – 1,2,3 … a ladybird (a bee/ an ant/ a caterpillar) i wskazało właściwa kartę.
Możesz pomóc dziecku wskazując poszczególne karty, zaczekaj na jego potwierdzenie.
3.zabawa How many bugs can you see? (Ile robaczków widzisz?)- utrwalająca słownictwo I liczebniki – rodzicu, poproś dziecko, aby zamknęło oczy – Close your eyes, please!
Przed sobą trzymaj kartę „grass ‘’, schowaj za nią jeden z obrazków. Poproś dziecko o otwarcie oczu Open your eyes, please! Zwróć uwagę dziecka na robaczka/robaczki ukrytego/e za kartą „grass ‘’ – poproś ,by je nazwały i policzyły – Look! What’s there behind the grass? Bugs! Which ones? Yes, a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar). So, how many bugs can you see? 1,2,3 …
Powtarzaj zabawę zmieniając ilość kart.
4.zabawie z kartą pracy nr 13 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na „robaczki” i kwiaty na karcie – Look! What is it? Yes, it’s a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar)! And here…a flower (flowers)!
Następnie poproś, by dziecko powiedziało, ile kwiatów w poszczególnych kolorach brakuje na karcie (powinno być 4 kwatki).– Uh-oh! How many orange (pink/blue/purple) flowers are missing? Let’s count!
Jeżeli posiadasz wydruk karty poproś dziecko, aby dorysowało odpowiednią ilość kwiatów w danym kolorze we właściwych miejscach na karcie – Now, look at the bugs again! Draw the flowers here.
– flipbook – karta pracy nr 13 – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf (możliwy wydruk)
lub poproś dziecko o narysowanie na innej kartce czterech kwiatków w kolorach, jak wyżej.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe , karty pracy– poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) obrazki, flipbooki, – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak